4 نشست تخصصی با محوریت اقتصاد جهانی و تحریم برگزار شد

چهار نشست تخصصی با محوریت تحریم‌ها در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سخنران کلیدی کنفرانس بود که تروریسم اقتصادی ناشی از تحریم‌های خصمانه آمریکا را تشریح کرد.

در ادامه چهار نشست به‌صورت موازی برگزار شد و چند نفر از استادان، پژوهشگران و صاحب‌نظران به ابعاد و تاثیرات تحریم بر اقتصاد و سیاست ایران پرداختند.

نشست اقتصادی با حضور فرشاد مومنی، عباس شاکری و محمدهادی مهدویان برگزار شد. آن‌ها چالش‌ها و فرصت‌های تحریم اقتصادی را واکاوی کرده و روش‌های ممکن برای مقابله با تحریم‌ها را بررسی کردند.

محمدصادق ضیایی بیگدلی، محسن عبداللهی و سید هادی محمودی، اعضای نشست حقوقی بودند. ابعاد حقوقی تحریم‌های اقتصادی، محور اصلی نشست بود و تخلفات و قانون‌شکنی‌های آمریکا و راهکارهای قانونی برای مقابله مورد بررسی قرار گرفت.

نشست سیاسی با حضور مصطفی زهرانی، قاسم محبعلی و شانی هرمزی برگزار و اهداف و تبعات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تحریم‌ها تبیین شد.

چهارمین نشست، با محوریت اجتماعی برگزار و اقتصاد سیاسی و تحریم‌ها، تحلیل و بررسی شد. تاثیراتی تحریم‌ها بر درمان و تهیه دارو، از جمله موضوعاتی بود که خشایار کریمیان، محمدرضا واعظ مهدوی و فرامرز اختراعی به تشریح آن پرداختند.

نشست اقتصادی، با استقبال دانشجویان مواجه شد، به طوری که صندلی خالی برای نشستن وجود نداشت و بسیاری از دانشجویان به‌صورت ایستاده، نشست را دنبال کردند. نشست حقوقی نیز با کمترین استقبال از سوی دانشجویان مواجه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029854

وب گردی

وب گردی