نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم صادق نیستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نمایندگان فعلی مجلس که به طرح شفافیت آرا رای نمی‌دهند، یعنی کار خود را صحیح انجام نمی‌دهند و با مردم صادق نیستند.

محمدرضا خانلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل و نماینده مردم یک شهر و استان وارد مجلس می‌شوند؛ پس مردم حق دارند از تصمیم‌هایی که نماینده می‌گیرد مطلع باشند؛ این امر نیز تنها با شفافیت آرا حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: شفافیت آرای نمایندگان مجلس برای حوزه انتخاباتی خودشان اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه مردمی که به فردی رای دادند و آن فرد را به عنوان وکیل خود به مجلس فرستاده‌اند؛ باید بدانند در تصویب یا رد کدام قوانین نقش داشته است.

مسئول دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر رأی و تصمیم‌های نمایندگان در بسیاری از موضوعات و لوایح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره مشخص نیست؛ پنهان بودن آرا مسیر برخی فسادها و رانت بازی‌ها را هموار خواهد کرد.

وی با انتقاد از آرای ممتنع یا سفید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از نمایندگان در هنگام رأی‌‌گیری‌ برای تصویب یا رد یک طرح یا لایحه رای نمی‌دهند که در واقع نشان دهنده این است که مردم حوزه انتخاباتی شهر یا استان نماینده مذکور؛ نقشی در رد یا تصویب طرح نداشتند.

خانلزی ادامه داد: مردم حوزه انتخابی نمایندگان و در سطح گسترده جامعه حق شرعی‌شان است که بدانند کدام یک از نمایندگان چه طرز فکر و خط مشی دارند و از کدام جناح و طرح‌ها حمایت می‌کنند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: شفافیت آرای نمایندگان حائز اهمیت است؛ چراکه نمایندگان احساس می‌کنند نظارت بیشتری بر فعالیت‌های آنان وجود دارد.

وی بر شفافیت در تمام لایحه‌های فعالیت‌ مسئولان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در لیست اموال و دارایی‌های خود، تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و استیضاح وزیران شفافیت داشته باشند.

به گفته خانلزی؛ طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس تاکنون سه بار در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورده است که حاکی از این است که نمایندگان با مردم صادق نیستند زیرا عملکرد و آرای خود را از مردم پنهان می‌کنند.

مسئول دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه شفافیت در تمامی سطوح از سوی مسئولان را عامل ایجاد اعتماد دانست و گفت: نمایندگان فعلی مجلس که به تثبیت طرح شفافیت آرا رای نمی‌دهند، یعنی کار خود را صحیح انجام نمی‌دهند و واهمه دارند مردم از فعالیت‌های آنان مطلع شوند.

وی افزود: تصویب و اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان باید از سوی مردم و جریان دانشجویی از مسئولان مطالبه شود. همچنین نمایندگان انقلابی به صورت داوطلبانه به رسانه‌ای کردن آرا خود اقدام کنند تا قبح این کار شکسته شود.

خانلزی با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه بیان کرد: تمامی تشکل‌های دانشجویی به همراه مردم با پیگیری خواهان تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان شوند تا در مجلس آتی نمایندگان بدانند که عملکردشان زیر ذره‌بین مردمی که به آنها رای دادند، قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029870

وب گردی

وب گردی