برگزاری نشست «هوشمندسازی و دفاع سایبری از زیر ساخت‌‌‌های اساسی و عمده کشور» در واحد تهران شمال

نشست تخصصی «هوشمندسازی و دفاع سایبری از زیر ساخت های اساسی و عمده کشور» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تهران شمال، نشست تخصصی هوشمندسازی و دفاع سایبری از زیر ساخت های اساسی و عمده کشور با حضور غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و جمعی از متخصصان این حوزه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

خالدی در این نشست با اشاره به نقش مهم امور سایبری در همه حوزه‌های کشور، گفت: غفلت از این حوزه، موجب خسارات جبران ناپذیری می‌‌‌‌‌شود و نقش دانشگاه و نخبگان دانشگاهی در این رابطه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: خوشبختانه اعضای هیأت علمی واحد تهران شمال با آشنایی بیشتر از حوزه پدافند غیرعامل و درک این مهم در این مساله ورود کرده‌اند.

جلالی در ادامه این نشست گفت: باید در رویکرد جدید توسعه شهری، همه نیازهای انسان در شهر به خصوص توسعه امنیت و دفاع شهری را مدنظر قرار داده و نظام شهرسازی کشور باید یک نظام جامع و توسعه یافته در همه حوزه‌های شهری داشته باشد.

وی در ادامه با تشریح مسائل امنیت و دفاع شهری در مقابل تهدیدات سایبری و غیر سایبری و چگونگی دفاع و حفاظت از مردم و زیرساخت‌ها اظهار داشت: اجزای اصلی و زیرساخت‌های کشور باید به صورت بومی توسط شرکت‌های دانش بنیان در داخل تولید و تهدیدها به فرصت تبدیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029889

وب گردی

وب گردی