مشکل کمبود آب آشامیدنی در مرز مهران برطرف شد/ برپایی موکب‌های توزیع آب در مسیر

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره کمبود آب آشامیدنی در مرز مهران گفت: این‌ مشکل با قراردادن تانکرهای آب و‌ برپایی موکب‌های توزیع آب آشامیدنی در مسیر مرز مهران برطرف شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بسیاری از زائران سفر خود را به سوی عراق آغاز کرده‌اند و اکنون با توجه به اینکه در روزهای پایانی هفته قرار داریم سفرها به اوج خود رسیده است.

در این میان مرز مهران بیش از سایر مرزها شاهد حضور خیل عظیم زائران اربعین حسینی است، چرا که بسیاری از زائران در سال‌های گذشته نیز از این مرز عبور کرده و تجربه سفر از مرز مهران را دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند از مرز مهران خارج شوند.

بر همین اساس در مرز مهران ازدحام جمعیت زیادی وجود دارد و این امر موجب‌ ترافیک در شهرهای منتهی به مرز مهران شده است. علاوه بر این برخی از زائران از عدم‌وجود امکانات در اطراف مرز مهران به ویژه نبود آب آشامیدنی کافی گلایه کرده‌اند.

در همین رابطه، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به ازدحام‌جمعیت در مرز مهران گفت: امروز جمعیت بسیاری در مرز مهران حضور دارند، به طوری که از صبح تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند.

وی با بیان اینکه روز گذشته حدود ۶۷ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند، گفت: با توجه به تراکم جمعیت و‌گرمای هوا ما سعی کردیم امکاناتی در اختیار زائران قرار دهیم تا در طول مسیر تا رسیدن به پایانه‌ مرزی مهران دچار مشکل نشوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در اطراف مرز مهران گفت: با توجه به ازدحام جمعیت، کمبود امکانات در برخی مناطق دور از انتظار نبود. البته ما به منظور رفاه زائران و دسترسی آن‌ها به آب آشامیدنی با توجه به برخی کمبودها، تانکرهای آب در مسیر تعبیه کرده‌ایم که این تانکرها طی امروز و فردا افزایش خواهد یافت.

وی از برپایی موکب‌های توزیع آب آشامیدنی در مرز مهران خبر داد و گفت: علاوه بر تانکرهای آب، از امروز موکب‌هایی برای توزیع آب بین زائران راه‌اندازی شد.

محمدی‌فر از زائران‌خواست برای جلوگیری از معطلی زائران سایر مرزها را برای خروج انتخاب کنند و افزود: مرز خسروی در نزدیکی مرزمهران است که زائران می‌توانند از ساعت ۶ تا ۱۵ برای خروج به این مرز مراجعه کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029912

وب گردی

وب گردی