سفیر کره جنوبی در ایران با رئیس دانشگاه تبریز دیدار کرد

سفیر کره جنوبی در ایران با حضور در دانشگاه تبریز با رئیس دانشگاه تبریز دیدار کرده و راه‌های توسعه همکاری‌های تعاملات علمی مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تبریز، یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران با حضور در دانشگاه تبریز، با میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز دیدار کرد و راه‌های توسعه همکاری‌های تعاملات علمی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار، با اشاره به سابقه ۸۰۰ ساله آموزش عالی در شهر تبریز و وجود دانشگاه بین‌المللی ربع رشیدی به معرفی دانشگاه تبریز پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ قدیمی کشور و داشتن دانشکده‌های متعدد در رشته‌های متنوع عهده‌دار مسئولیت‌های بزرگ بین‌المللی در تولید علم و فناوری در منطقه شمال‌غرب کشور است.

یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه تبریز، گفت: حضور در دانشگاه‌ها همواره برای من، الهام‌بخش بوده است؛ چرا که پتانسیل عظیم علمی این دانشگاه‌ها محل انگیزه و ایده برنامه‌ریزی‌های جدید بوده است.

وی با تأکید بر این‌که حضور در دانشگاه تبریز و دیدار با رئیس این دانشگاه را طبق مطالعه قبلی خود به عنوان دانشگاهی با پتانسیل عظیم که می‌تواند در تعاملات علمی بین‌المللی بسیار اثرگذار باشد، انتخاب کرده، تصریح کرد: تمام توان خود را جهت نزدیک‌تر کردن دانشگاه تبریز به مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های کره جنوبی به‌کار خواهد گرفت.

سفیر کره جنوبی در ایران در پایان این دیدار خواهان راه‌اندازی دفتر کره جنوبی تحت عنوان Korea corner شد که مشابه آن در دانشگاه اصفهان نیز راه‌اندازی شده است.

سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تبرثیز نیز در این دیدار ضمن ارائه آماری از مقالات مشترک و پروژه‌های تحقیقاتی بین اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز و محققان کره جنوبی به وضعیت قابل توجه این همکاری‌های علمی مشترک اشاره کرد و افزود: خواهان اختصاص سهمیه بورس تحقیقاتی KGS به دانشگاه تبریز ویژه دانشجویان این دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به وجود مراکز نوآوری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه تبریز خواستار مساعدت سفارت کره جنوبی در فراهم آوردن امکان حضور شتاب‌دهنده‌های کره‌ای در این مراکز شد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران و هیئت همراه وی از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029961

وب گردی

وب گردی