8 کتاب دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان رونمایی شد

در هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور، از هشت کتاب دفاع مقدس به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه شهید باهنر کرمان رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور، از هشت کتاب دفاع مقدس به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه شهید باهنر کرمان رونمایی شد.

احمد امیری خراسانی دبیر علمی هفتمین کنگره ادبیات سراسری پایداری کشور در هفتمین دوره این کنگره که به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات پایداری فقط مختص ایران نیست، همه کشورهایی که تحت ظلم و ستم بودند ادبیات پایداری داشتند. در تمامی جنگ‌ها، علما متونی را خلق و درج کردند. افرادی فداکاری‌ها و رشادت‌های خود را نوشتند که ما باید آنها را بشناسیم.

وی با بیان اینکه آثار مستندی برجای مانده است که باید آنها را شناخت، افزود: تفاوت میان ادبیات پایداری ما با سایر کشورها در بخش قداست آن است. سرچشمه ادبیات پایداری ما در قرآن، در اسلام، در جنگ احد، در جنگ بدر، در جنگ خیبر، در نجف، در مکه و در کربلا است. والاترین دستور مقاومت و پایداری را منشور الهی ما، همان قرآن کریم، داده است.

دبیر علمی هفتمین کنگره ادبیات سراسری پایداری کشور با اشاره به اینکه رسالت کنگره ادبیات پایداری شناساندن این اعمال است، اذعان کرد: جدا از محدود شاعران، نویسندگانی و گویندگانی که آن‌ها را به‌عنوان رفاه‌طلب تلقی می‌کنیم؛ بستر صحنه ادبیات ما مقدس است.

امیری خراسانی ادامه داد: درزمینه خاطرات و کارهای بزرگان زمان حاضر و در جنگ تحمیلی آثاری مغتنم و ارزشمند منتشرشده است که در جهت تقدیر از گذشتگان هست. اگر ادبیات نباشد، تاریخ نابود می‌شود و اگر ادبیات نباشد، والاترین و بالاترین مفاهیم اخلاقی و معنوی کاربرد نخواهد داشت. تاریخ زمانی ماندگار می‌ماند که ادبیات حکومت کند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۶ دوره کنگره ادبیات پایداری در کرمان به همکاری دانشگاه شهید باهنر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزارشده است. کنگره ششم ویژگی بسیار خاصی داشت و دانشگاه شهید باهنر میزبان ۱۸ شهید، پرستوی عاشق، ابرمرد و بی‌نام‌ونشان بود.

دبیر علمی هفتمین کنگره ادبیات سراسری پایداری کشور خاطرنشان کرد: هفتمین دوره این کنگره با محوریت ادبیات تطبیقی ایران و جهان درزمینهٔ پایداری برگزارشده است. درمجموعه ۵۰ مقاله ارسالی ۲۵ مقاله برگزیده شد که پس از مراسم افتتاحیه در سه نوبت ۱۵ مقاله ارائه و مجموعه مقالات در نسخه نامه پایداری هفت چاپ خواهد شد.

در این مراسم از کتب «نامه پایداری هفت به نویسندگی احمد امیری خراسانی»، «باغ شعله‌ور به نویسندگی نجمه طاهری و محمدصادق بصیری»، «ترانه‌های جنون به نویسندگی حامد حسینخانی»، «راز سنگ، طعم گلابی، سفر در روز تیغ به نویسندگی مژگان نیک طبع»، «پویش خاطره به نویسندگی اکرم شهریارپناه»، «هدیه به نویسندگی معین ایرانپور» رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029962

وب گردی

وب گردی