نکات طلایی خرید بلیط هواپیما

شاید برای افرادی که مسافرت های کمی را در طی سال با هواپیما انجام می دهند خرید بلیط هواپیما و آگاهی از قیمت های آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما مسافران حرفه ای که به طور دائم با هواپیما سفر می کنند، آگاهی کاملی از شرایط و ترفند های خرید بلیط هواپیما دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این افراد راهکارهای موثر و مفیدی را برای خرید بلیط هواپیما به کار می بندند تا هزینه های سفرشان را به طرز چشمگیری کاهش دهند. در این مقاله با سیمرغ 24 همراه باشید تا با «نکات کلیدی خرید بلیط هواپیما» آشنا شوید. قطعا با رعایت این اصول می توانید بلیط ارزان هواپیما را در بهترین زمان و عالی ترین شرایط خریداری نمایید.

جستجوی بلیط برای تک تک نفرات

بسیاری از افراد هستند که ترجیح می دهند به صورت دسته جمعی سفر کنند تا انفرادی. در هر صورت فرقی ندارد! چرا که شما می توانید با یک جستجوی ساده بلیط ارزان هواپیما را برای خود خریداری کنید. فقط کافی است به این نکته دقت کنید که اگر می خواهید به صورت گروهی و با هواپیما سفر کنید بهتر است هم قیمت بلیط هواپیما را به صورت گروهی و هم به صورت تک تک جستجو کنید. به این ترتیب شاید برای قیمت پایین تر بلیط هواپیما مجبور شوید با خطوط هواپیمایی مختلفی سفر خود را آغاز نمایید و در مقصد به هم بپیوندید.

جستجوی پرواز در ایرلاین های مختلف

همان طور که می دانید در بسیاری از ایرلاین های مختلف قیمت پرواز رفت و برگشت ارزان تر از پرواز یک طرفه است. اما برای آن که اطمینان کامل پیدا کنید، بهتر است پروازهای رفت و پروازهای برگشت را نیز به طور جداگانه جستجو کرده تا با آگاهی کامل اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید. به این ترتیب می توانید هر کدام از موارد را که قیمت پایین تری داشت برای خرید انتخاب نمایید. البته در این میان مواردی مانند ساعت پرواز، نوع هواپیما، کلاس پروازی و... را هم در نظر بگیرید.

خرید بلیط هواپیما در روزهای میانی هفته

معمولا در روزهای پایانی هفته قیمت بلیط هواپیما افزایش می یابد. پس سعی کنید مسافرت خود را به وسط هفته موکول کنید و از روزهای پیک پرواز و مسافرت فاصله بگیرید. البته اگر شانس با شما یار باشد می توانید در پایان هفته یک بلیط چارتر ارزان را برای خود خریداری کنید.

انتخاب پروازهای توقف دار

حتما شما هم می دانید که پروازهای توقف دار از پروازهای بدون توقف ارزان تر هستند. اگر تمایل به خرید بلیط ارزان هواپیما دارید حتما حواستان به پروازهای توقف دار باشد. حتی ما به شما پیشنهاد می کنیم که پروازهایی را انتخاب نمایید که توقفی طولانی دارند! چرا که در این صورت می توانید گشت و گذاری هم در شهر داشته باشید که خود مانند دو مسافرت محسوب می شود. این سبک از سفر کوله باری از تجربه را در اختیار شما قرار می دهد و هیجان زیادی را هم نصیبتان می کند.

سفر در ایام غیر تعطیل را انتخاب کنید

همه ما دوست داریم که در ایام تعطیلات به سفر رفته و از روزهای تعطیل به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم. اما اگر می خواهید از تعطیلات لذت ببرید و در عین حال هزینه خرید بلیط ارزان هواپیما هم برای شما کاهش یابد بهترین کار آن است که تاریخ رفت و برگشت سفر خود در تعطیلات یک روز جا به جا کنید. مثلا در ایام نوروز تاریخ برگشت شما از سفر، 14 یا 15 فروردین و یا تاریخ رفتتان در روزهای پایانی اسفند باشد. به این ترتیب توانسته اید در هزینه های سفرتان صرفه جویی فوق العاده ای بکنید.

بلیط چارتر، برگ برنده شما!

در هر زمانی که می خواهید به سفر بروید حتما، هم قیمت بلیط های چارتر و هم قیمت بلیط های سیستمی را به طور هم زمان بررسی کنید! زیرا این یک تصور اشتباه است که همیشه بلیط های چارتر از بلیط های سیستمی ارزان تر است. گاهی اوقات ممکن است در شرایطی که تقاضا زیاد است قیمت بلیط های چارتر به سرعت بالا برود و از بلیط سیستمی هم گران تر شود. پس بهتر است حواستان به تمامی پروازها باشد تا بتوانید ارزان ترین پرواز را برای خود خریداری کنید.

تور مسافرتی، گزینه عالی برای شما

اگر در سفرهای خود علاوه بر رزرو و خرید بلیط هواپیما به رزرو هتل هم نیاز دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که به پکیج تور داخلی یا تور خارجی یا وب سایت هایی که امکان رزرو هتل را برای شما فراهم آورده است مراجعه نمایید. به این ترتیب می توانید سفری راحت و بدون دغدغه را برای خود مهیا سازید و خاطراتی خوش را به ثبت برسانید.

در روزهای رکود مسافرت ها، به سفر بروید

در روزهای فصل بهار و پاییز که مابین، های سیزن و لو سیزن (فصل های کم سفر و پر سفر) هستند، برای سفر خود برنامه ریزی نمایید. در این روزها معمولا قیمت بلیط هواپیما و قیمت تورها کاهش یافته و خبری از شلوغی و ازدحام مسافران نیست. به این ترتیب می توانید با خیالی راحت و آسوده و به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی به یک مسافرت خوب با هزینه های معقول و منطقی بروید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید. البته باید به مقصد هم توجه کنید، چرا که ممکن است بهترین زمان سفر برای رفتن به برخی از مقاصد همین بهار و پاییز باشد.

آگاهی از ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما

برخی از ایرلاین ها در روزهای پایانی هفته یعنی سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه تخفیفات مناسبی را در بعضی از مسیرهای خود ارائه می دهند. حتما حواستان به این تخفیف ها و پروازها باشد. همچنین پروازهای شبانه و تاخیردار هم جز مواردی است که در بعضی اوقات تخفیف هایی برای آن ها در نظر می گیرند. اگر زمان زیادی دارید و نگران تاخیر پرواز نیستید، نگاهی هم به این پروازها بیندازید. به این ترتیب شما می توانید با به کار گیری این ترفندها بلیط ارزان هواپیما را خریداری نمایید.

کنترل ظرفیت

معمولا خطوط هواپیمایی مختلف، موجودی صندلی های خود را از راه های مختلفی بررسی و مدیریت کرده و آمار حاصل از این بررسی را با میزان تقاضا برای خرید و همچنین روند آن بررسی می کنند. همان طور که می دانید برای به فروش رفتن صندلی های یک هواپیما تکنیک و روش های مختلفی وجود دارد. پس اگر شما بتوانید کمی انعطاف به خرج داده و تاریخ و زمان رفتن به سفر خود را جا به جا نمایید، از قیمت مناسب و حتی تخفیفات قابل توجهی بهره مند خواهید شد. پس حتما حواستان به این نکته باشد.

همیشه تنقلات همراه داشته باشید

اگر پرواز شما از آن دسته پروازهای طولانی است، ممکن است در طول پرواز غذای رایگان در اختیار شما قرار ندهند. در این مواقع بهتر است کمی خوراکی و تنقلات همراه خود داشته باشید. البته شما می توانید در خود هواپیما هم خوردنی و نوشیدنی تهیه کنید، اما قیمت محصولات معمولا گران است و شما ضرر خواهید کرد.

به ایرلاین های کوچک هم توجه کنید

در برخی موارد ممکن است خطوط هوایی که اسمشان را هم نشنیده اید، پرواز دلخواه شما را با قیمت کمتری نسبت به ایرلاین های بزرگ ارائه دهند. پس حواستان به نام ایرلاین ها و قیمت ارائه شده توسط آن ها باشد.

تغییر فرودگاه

نسبت به فرودگاه مقصد خود تعصب نشان ندهید! گاهی اوقات این امکان برای شما فراهم است تا فرودگاه خود را از شهر مقصد به یک شهر دیگر تغییر دهید. به این ترتیب با پرداخت اندکی هزینه برای اتوبوس یا تاکسی، هزینه های سفرتان تا حد چشمگیری کاهش می یابد. می توانید تجربه سفر کردن از فرودگاه های کوچک را هم امتحان نمایید. زیرا فرودگاه های بین المللی و بزرگ هزینه حق بیمه را هم به بهای بلیط شما اضافه می کنند. به این ترتیب اگر شما فرودگاه ها و شهرهای کوچک دیگری را برای مسافرت انتخاب نمایید، می توانید هزینه های سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید و حتی پول های خود را پس انداز نمایید! قطعا در فرودگاه کوچک مسافران کمتری وجود دارد و شما می توانید با آسودگی خاطر به سفر خود ادامه دهید.

توجه به روزهای سفر

اگر با روزهای رفتن به سفر مشکل نداشته باشید و کمی برای خرید بلیط هواپیما انعطاف به خرج دهید، می توانید بلیط ارزان تری را برای خود خریداری نمایید. چرا که این دو عامل از مهم ترین نکاتی است که برای خرید یا رزرو بلیط هواپیما باید مد نظر داشته باشبد.

از واسطه ها دوری کنید

اگر برای خرید بلیط هواپیما قصد دارید که به صورت حضوری به دفاتر فروش بلیط هواپیما بروید، باید بدانید که شانس خرید بلیط ارزان هواپیما را از دست داده اید. زیرا زمانی که برای خرید بلیط هواپیما به آژانس می روید گزینه های کمتری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد و امکان مقایسه بسیار کمتر می شود. اگر می خواهید هم در وقت و هم در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید بهترین راه برای شما، خرید اینترنتی بلیط هواپیماست. یکی دیگر از دلایل این کار هم آن است که در دنیای مجازی، رقابت شدیدی بین فروشندگان بلیط وجود دارد و عاملان فروش سعی می کنند با پایین آوردن قیمت، مشتریان بیشتری را جذب کنند و رقیبان را از میدان رقابت خارج نمایند. باید بدانید که دفاتر فروش بلیط هواپیما تنها به فکر سود خود هستند و ممکن است پروازی را در اختیار شما قرار دهند که گران باشد. پس بهتر است در خانه نشسته و به وسیله لب تاپ و یا تلفن همراه خود پروازهای مختلف را جستجو کنید و ارزان ترین آن را برای خود خریداری کنید.

خبرنامه ها، گزینه مهم برای اطلاع از تخفیف ها

همیشه سعی کنید در خبرنامه آژانس های هواپیمایی عضو شوید تا سریعا از تخفیفات و پیشنهاد های شگفت انگیز مطلع شوید؛ به این ترتیب می توانید در زمان مناسب و با هزینه کم بلیط خود را خریداری نمایید.

باشگاه مشتریان

زمانی که بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری می کنید، حتما عضو باشگاه مشتریان شوید. چرا که با عضویت در باشگاه مشتریان از امتیازات ویژه و تخفیفات فراوانی در خریدهای بعدی خود بهره مند خواهید شد. عضویت در باشگاه مشتریان روشی خوب و راحت برای برخورداری از بلیط ارزان هواپیما است!

دنبال کردن شبکه های اجتماعی

در دنیای پیشرفته امروز که با تکنولوژی و فناوری همراه است، بسیاری از سامانه های فروش بلیط هواپیما، تخفیفات خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع مسافران و مشتریان خود می رسانند. پس بهتر است مطالب شبکه های اجتماعی آژانس های مختلف را دنبال کرده تا از تازه ترین و جدیدترین خبرها مطلع شوید.
در پایان باید بگوییم که با آگاهی از نکات بالا و به کار گیری هر یک از این راهکارها در زمان مناسب خود، می توانید یک سفر ارزان قیمت را به هر شهر یا کشوری که دوست دارید، تجربه نمایید. همچنین شما می توانید نکات کلیدی خرید بلیط هواپیما را در اختیار دوستان و آشنایان خود قرار دهید تا آن ها هم لذت این کار تجربه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029972

وب گردی

وب گردی