محصولات سنتی با کیفیت پایین نباید حمایت شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: شایسته نیست محصولات سنتی با کیفیت پایین همچنان با همان استاندارد قبلی حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در مراسم جشن تدوین صدمین استاندارد حوزه فناوری نانو اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا صدمین استاندارد فناوری نانو را جشن بگیریم. این دستاورد حاصل تلاش بی‌وقفه تمام همکاران در این حوزه است.

وی بیان کرد: حضور ما در عرصه استاندارد بسیار موثر بوده از زمانی که ایزو و کمیته استاندارد نانوتکنولوژی در ایران شکل گرفته ستاد فناوری نانو به عنوان عضو تاثیرگذار در این حوزه حضور داشته است چرا که با تدوین استانداردهای مورد نیاز می‌توان محصول با کیفیت را روانه بازار کرد.

سرکار خاطرنشان کرد: امروزه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و دانشگاهی و توسعه فناوری نانو افزایش پیدا کرده و هدف آنها بیشتر دستیابی به فناوری در این حوزه است.

وی ادامه داد: تدوین استاندارد به عنوان محرک و توسعه فناوری، شرایط تأمین منابع مالی را تسهیل می‌بخشد. باید به این موضوع توجه کنیم که برای شرکت‌ها و صنایع، استانداردهای الزامی و تشویقی در نظر بگیریم. وقتی در کشوری، محصولی بسیار برتر از نظر فناوری در دسترس است، شایسته نیست محصولات سنتی با کیفیت پایین همچنان با همان استاندارد قبلی حمایت شوند. باید استانداردهای آتی را تدوین و در بازار، تحرک ایجاد کرد.

وی تأکید بر ضرورت تدوین استانداردها متناسب با سطح کیفی و عملکرد محصولات موجود گفت: باید مصرف‌کننده ملزم شود از محصولات با کیفیت بالا استفاده کند. متأسفانه هنوز استانداردهای تشویقی و الزامی برای آنها تدوین نشده است. امیدواریم سال آینده شاهد استانداردهای بالایی در این عرصه باشیم.

گفتنی است؛ امروز در مراسمی با حضور دبیر ستاد توسعه نانو، چشن تدوین صدمین استاندارد فناوری نانو برگزار شد. صدمین استاندارد تدوین شده با عنوان «روش آزمون تعیین مشخصات نانو مواد» است. در حال حاضر این استاندارد از سوی ستاد نانو برای شماره‌گذاری به کمیته ملی سازمان استاتدارد ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029975

وب گردی

وب گردی