تحول در شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیست ری

وزیر نفت گفت: ایجاد زیست بوم ری میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری تعاملاتی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی زیست بوم ری صنعت نفت افزود: این منطقه در مساحتی به وسعت 30 هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد این منطقه میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری تعاملاتی را ایجاد خواهد کرد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالی چند ده میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان در جهت توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

زنگنه با اشاره به توسعه فناوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: ولی نباید راضی به این میزان از پیشرفت باشیم و ما در این زمینه راه طولانی را داریم ضمن آنکه شرکت‌های تابع صنعت نفت نیازهایی برای حوزه‌هایی چون افزایش برداشت دارند.

وی کاتالیست‌ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی را از مهم‌ترین بخش‌های حیاتی صنعت نفت نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن صنعت نفت در حوزه‌هایی چون مسائل زیست محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خردگی نیازهایی دارند از این‌رو معتقد هستم که زمینه‌های وسیعی برای همکاری میان این صنعت با شرکت‌های فناوری وجود دارد.

وزیر نفت امضای این تفاهم‌نامه با معاونت علمی را نماد یک اهتمام دوجانبه در صنعت نفت دانست تا زمینه‌ی بهره‌برداری از فناوری‌های تولید شده در کشور فراهم شود و اضافه کرد:‌ما قطعا از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت خواهیم کرد ضمن آنکه با امضای این تفاهم‌نامه همکاری دو طرفه میان معاونت علمی با وزارت نفت ایجاد می‌شود.

وی امضای این تفاهم‌نامه را شروعی برای حضور شرکت‌های استارت‌آپ و دانش‌بنیان در صنعت نفت توصیف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029990

وب گردی

وب گردی