واگذاری امور مددکاری زنان سرپرست خانوار به ادارات بانوان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۷۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: واگذاری امور مددکاری زنان سرپرست خانوار به ادارات بانوان کمیته امداد در چند استان آغاز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمرتضی بختیاری که به منظور سرکشی از وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان به استان کرمانشاه سفر کرده است با آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.

رئیس کمیته امداد در این دیدار با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای مددجویان از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در صدر برنامه‌های این نهاد قرار دارد، افزود: توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی است که همه این ابعاد مورد توجه کمیته امداد قرار دارد.

وی گفت: مراحل اشتغالزایی برای مددجویان شامل، استعداد سنجی، مزیت سنجی منطقه، مشاوره، آموزش، پرداخت تسهیلات و نظارت،مراقبت و پایدار‌سازی شغل برای جامعه هدف است.

بختیاری با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 3 هزار مرکز نیکوکاری در کشور بر محوریت مساجد فعالیت می کنند، ادامه داد: این مراکز با هدف تقویت جایگاه مساجد در میان مردم و شناسایی نیازمندان واقعی در محلات از سوی هیات امنای مساجد انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: در ادارات کمیته امداد چندین استان همانند قم و فارس امورات خانوارهای دارای سرپرست زن به بانوان مددکار واگذار شده است.

بختیاری گفت: در قضیه سیل اخیر نیز کمیته امداد در کشور خوش درخشید و ۶ هزار واحد مسکونی در کمتر از یک سال برای خانوارهای مددجو در مناطق سیل‌زده کشور ساخته شد.

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: فقرا و ضعفا، آل رسول‌الله هستند که خداوند این آل رسول را برای رفع نیازهایشان به سمت کمیته امداد می‌فرستد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: واگذاری امور مددکاری زنان سرپرست خانوار به بانوان و تشویق به ازدواج مجدد بانوان مددجو، از کارهای بسیار بارزش امداد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029992

وب گردی

وب گردی