آزادی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص در بندرعباس خبرداد وگفت: این پرونده پس از ۵ سال و با جلب رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی صالح رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص در بندر عباس خبر داد و گفت: این پرونده قتل پس از ۵ سال و با جلب رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزئیات این پرونده گفت: آبان ماه ۱۳۹۳ با کشف جسدی در خودروی سواری پارک شده در بلوار ساحلی بندرعباس، پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل شد و با بررسی موضوع توسط بازپرس و مأموران انتظامی، در کمتر از ۴۸ ساعت، متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه به قتل اقرار کرد.

وی گفت: پس از صدور کیفرخواست در دادسرا و ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان هرمزگان، با توجه به اقرار صریح قاتل به ارتکاب جنایت و درخواست قصاص توسط اولیای دم، حکم به قصاص نفس صادر شد که رأی مذکور در شعبه بیست و نهم دیوانعالی کشور تأیید و ابرام شد.

صالحی گفت: با توجه به قطعیت حکم قصاص نفس، پرونده به منظور اجرا در اختیار واحد اجرای احکام کیفری بندرعباس قرار گرفت و با تلاش مسئولین قضایی استان و تشکیل جلسه با اولیای دم پس از جلب رضایت آن‌ها در نهایت لحظاتی پیش از اجرای حکم منجر به صلح و سازش گردید و این جوان ۲۶ ساله پس از تحمل ۵ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

میزان

انتهای پیام /

کد خبر: 1030021

وب گردی

وب گردی