2 مجله علمی و پژوهشی در واحد ساری منتشر می‌‌‌‌‌‌شود/ انتشار مجلات به صورت فصلنامه است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: دو مجله علمی و پژوهشی در واحد ساری منتشر می‌‌‌‌‌‌‌شود که به‌‌‌صورت فصلنامه به چاپ می‌‌رسد. 

رحمان غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌شود گفت: دو مجله علمی و پژوهشی در واحد ساری منتشر می‌‌‌‌‌‌شود که همه این مجلات دارای مجوز علمی و پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بوده و مجوز وزارتین ندارند.

وی تشریح کرد: مجلات علمی و پژوهشی که در واحد ساری منتشر می‌‌‌‌شود در حوزه علوم‌‌تربیتی و مهندسی کامپیوتر نرم‌‌افزار و سخت‌‌افزار منتشر می‌‌گردد. هر دو مجله به‌‌‌صورت فصلنامه به چاپ می‌‌رسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در ادامه درباره شرایط اعضای هیئت تحریریه مجلات دانشگاهی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت‌‌‌‌ماه 98، آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی منتشر شد که از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند.

غفاری تاکید کرد: شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی تغییر کرده است. تعداد اعضای هیئت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

وی متذکر شد: مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی واحد ساری منتشر می‌‌‌‌‌شود تنها مختص به اعضای هیئت علمی واحد دانشگاهی ما نمی‌‌شود و از مقالات استادان دیگر دانشگاه‌‌ها هم استفاده می‌‌‌کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری درباره نحوه ارائه مجلات علمی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی یادآور شد: مجلات دانشگاهی ما به صورت الکترونیک منتشر می‌‌‌شوند و در یک سطح محدود هم در نسخ کاغذی انتشار یافته و به سازمان مرکزی و ارگان‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030024

وب گردی

وب گردی