حضور وزیر علوم در مراسم  کاروان دانشجویان اربعین حسینی دانشگاه بوعلی‌‌‌‌‌‌‌سینا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان اربعین حسینی، گفت: اعتقاد قلبی یک ویژگی خاصی ‌به انسان می‌دهد و آن آرامش است؛ انسان معتقد از هیچ چیزی نگران نخواهد شد و در هر وضعیتی توانایی روحی بالایی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان اربعین حسینی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره فضلیت اربعین گفت: اربعین فرصتی است که ما امام حسین (ع) را فراموش نکنیم؛ افراد بسیاری تلاش کردند که یادی از امام حسین باقی نماند اما امروز ما شکوهی که در اربعین به خصوص سال‌های اخیر می‌بینیم، نشان می‌دهد که چراغی که خدای متعال می‌افروزد، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را خاموش کند. امیدوارم که چراغ راه امام حسین (ع) راهنمای تمام مسلمانان و جوانان عزیز شود.

وی افزود: بسیاری وقت‌ها جوانان در بعضی مباحث مانند دعا و قرائت ادعیه احساس تنبلی می‌کنند که باید بگویم برزبان داشتن دعا و ذکر، عادت سختی نیست ضمن آن‌که این‌ها دستگیره‌ای از دستگیره‌های سفینه النجاه است.

غلامی خاطرنشان کرد: پس از پایان دفاع مقدس جزء اولین گروه‌هایی بودیم که به زیارت کربلا و نجف رفتیم؛ آن زمان وقتی از ایران رفتیم فضا بسیار غم‌انگیز بود. در سفر اخیر نیز اتفاقات خوبی افتاده و مجموعه‌ای با نام صحن حضرت زهرا (س) در نجف به همت ایرانی‌ها و با تلاش مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شده که مجموعه‌ای فاخر و وسیع است که به دنیا خدمات می‌دهد.

وزیر علوم، در ادامه تبیین کرد: ما آن‌چه فکر می‌کنیم باید انجام شود را باید باور کنیم؛ نیت پاک و قلب پاک این را محقق می‌کند.

وی اظهار کرد: اول باید خودمان هر کاری که فکر می‌کنیم خوب است را انجام دهیم و سپس دیگران را نیز به آن دعوت کنیم.

غلامی یادآور شد: علائم تقویت دین در آخرالزمان است و ما باید بخش خوب ظهور را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030030

وب گردی

وب گردی