بی‌کیفیت بودن بنزین داخلی صحت ندارد

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردهای ما در حوزه بنزین متناسب با آخرین استانداردهای بین المللی و منطقه‌ای است و بنزین توزیعی در کشور مطابق با همین استانداردها است.

آزیتا خضرایی مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی و به روزآوری استانداردها است، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تلاش ما این است که با کمک دستگاه‌های اجرایی تخصصی در سطح کشور بتوانیم نسبت به شناسایی نیازهای موجود و تدوین استاندارد در حوزه‌های مختلف اقدام کنیم.

مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی با اشاره به سند استراتژیک سازمان استاندارد گفت: امیدواریم با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و تهیه سند استراتژیک در مسیر کمک به تولیدکنندگان محصولات ایرانی و حمایت از فناوری‌های نوین گام برداریم. در سند استراتژیک محصولات با توجه به تولید آزمایشی و کلان در سطح کشور ارزیابی شده و برای تمرکز بیشتر و تدوین استاندارد مرتبط مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از تدوین این استانداردها واحدهای تولیدی برای حضور در بازار رقابتی و بقا در بازار نیازمند رعایت استانداردهای ملی ایران خواهند بود و امیدواریم که بر اساس این استانداردها محصولات از کیفیت بالایی برخوردار شوند.

خضرایی گفت: سازمان ملی استاندارد تنها در تدوین سه حوزه از خدمات بهداشتی وارد نشده که آن هم جزو خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی است که این مهم برعهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد با همکاری تمامی بخش‌های کشور در تدوین تمام عرصه‌ها موضوعاتی را در دستور کار خود قرار داده است. همانطور که در فناوری نانو ارتباط نزدیکی با ستاد ویژه فناوری نانو دارد در بحث خوراک و دام با وزارت جهاد کشاورزی، در حوزه پسماند با وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بحث ماینیگ‌ها و مباحثی مثل کود و سموم بهبود دهنده رشد گیاهان، خودرو و خیلی موضوعات دیگر با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط همکاری لازم دارد. امیدواریم بتوانیم با کمک نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط نیازها را شناسایی کرده و آنها را در بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت به نتیجه برسانیم.

مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی تأکید کرد: براساس تصویب و ابلاغیه هیات وزیران در مردادماه جلسات مستمری با وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار کرده‌ایم. همچنین در ارتباط با بحث تدوین برچسب انرژی و توان الکتریکی این نوع تجهیزات، استانداردهای فناورانه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم امیدواریم که با کمک متخصصان کشور استانداردهای حیاتی را عملیاتی کنیم.

وی در ارتباط با استاندار بنزین تولید در کشور نیز گفت: استانداردهای ما در حوزه بنزین متناسب با آخرین استانداردهای بین المللی و منطقه‌ای است و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و اطلاع رسانی که انجام شده است، بنزین توزیع در کشور مطابق با همین استانداردها است. بنابراین براساس آخرین اطلاع رسانی صورت گرفته از سازمان ملی استاندارد و دستگاه‌های اجرایی، بی کیفیت بودن بنزین تولیدی کشور صحت ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030034

وب گردی

وب گردی