تیم‌های برتر مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند

تیم‌های برتر مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی با حضور مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در امور علوم شناختی انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش‌آموزان به منظور انتخاب و معرفی تیم‌های برتر این مسابقات با حضور دکتر سید کمال خرازی، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور علوم شناختی در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد.

تیم دانش آموزی دبیرستان شهید هاشمی نژاد یک مشهد به عنوان گروه برتر انتخاب شد و تیم‌های دانش آموزی دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد 2 مشهد و فرزانگان امین شهر نجف آباد استان اصفهان در رده های دوم و سوم این مسابقات قرار گرفتند.

مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه‌های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش درسطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله در سطح کشور برگزار می‌‏شود.

در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، 600 دانش آموز مقطع دبیرستان از 29 استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که 26 تیم برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی شدند.

عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال می‌شود.

این مسابقات با هدف جذب علاقه مندان به مطالعه "مغز" برای اولین بار در سال 1392 با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی انجام شد تا نخبگان و استعدادهای درخشان دانش آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030065

وب گردی

وب گردی