دانشجومعلمان برای همکاری در ساخت طرح جایگزین کنکور آمادگی دارند

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند: این دفاتر آمادگی خود را جهت همکاری و طرح پیشنهادات به منظور رسیدن به ساختاری به عنوان جایگزین کنکور سراسری اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی درباره آماده‌سازی طرح جایگزین برای کنکور سراسری به حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌ای نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: کنکور سراسری آسیب و مضرات بسیاری از جمله استرس و اضطراب، سلب تفکر و خلاقیت دارد و همچنین دانش آموزان را به سمت آموزشگاه‌هایی سوق می‌دهد که درآمدهای گزاف ناشی از این مسئله همگان را به سمت آموزش‌های نادرست، سطحی و بی‌فایده کشانده است.

دانشجویان در این نامه متذکر شدند: متأسفانه در سال‌های اخیر صحبت‌های متعددی در این باب مطرح شده که به هیچ کدام جامه عمل پوشانده نشد و اهمیتی به اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و پژوهش‌های انجام شده پیرامون کنکور داده نشده است. اکنون شاهد آن هستیم که شما و مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد اقدام عملی جهت تعیین جایگزین مناسب برای کنکور را دارید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آمادگی خود را جهت همکاری و طرح پیشنهادات به منظور رسیدن به ساختاری به عنوان جایگزین کنکور سراسری اعلام می‌دارد چرا که دانشجومعلمان به عنوان قشر نزدیک به دانش آموزان و افرادی که خود به تازگی فضای کنکور سراسری را تجربه و پشت سر گذاشته‌اند قطعا تاثیر به سزایی در رسیدن به الگویی جامع و کامل‌تر از یک آزمون 4 ساعت خواهند داشت.

گفتنی است جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد امضا کنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030079

وب گردی

وب گردی