مشکلات سرویس‌ مدارس تا پایان مهر حل می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: نخستین بار است که سامانه سپند برای سرویس مدارس اجرایی شده و قطعاً تا پایان مهر مشکلات و کاستی‌های آن برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این خصوص گفت: متولی سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس (سپند) است که با ابلاغیه وزارت کشور توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور آغاز به فعالیت کرد که تاکنون بیش از 230 هزار نفر از والدین در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و والدینی که در مدارس ثبت‌نام داشتند باید پرسنل مدرسه نسبت به ثبت‌نام آنها در داخل سامانه سپند اقدام کنند و شاید علت بلاتکلیفی بعضی از سرویس‌های مدارس نیز اینگونه باشد.

تاکنون بیش از 230 هزار نفر از والدین در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند

وی ادامه داد: از 5400 شرکت تاکسیرانی در سامانه سپند 3 هزار شرکت توسط شهرداری‌ها تأیید صلاحیت و به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند تمام این تاکسی‌ها برچسب‌های سرویس مدارس دارند و بر اساس کدی که بر روی این برچسب‌ها قرار دارد و همین طور اپلیکیشن مربوط به سرویس مدارس والدین می‌توانند از آخرین وضعیت سرویس‌های مدارس مطلع شوند.

وی یادآور شد: این طرح برای نخستین بار است که در کشور اجرایی شده است و احتمالاً دارای مشکلاتی باشد که در آینده‌ای نزدیک و می‌توان گفت تا پایان مهرحل می‌شود.

وی گفت:‌ در حال حاضر 70 هزار خودرو سرویس مدارس دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند و نرم‌افزارهای نظارتی والدین و مدارس برای نظارت و بازرسی از سرویس‌های مدارس نیز تا پایان مهر ماه قطعا رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر 70 هزار خودرو سرویس مدارس دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند

وی تأکید کرد: تمامی رانندگان سرویس مدارس دارای گواهی سلامت و سوء پیشینه هستند و خودروهای آنها نیز معاینه فنی کامل دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030103

وب گردی

وب گردی