اربعین حسینی محور وحدت مسلمانان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه مراسم اربعین حسینی را عامل وحدت مسلمانان و بویژه شیعیان دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، داریوش خادمی شورمستی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه که با حضور امام جمعه شهرستان و دیگر اعضا در سالن کنفرانس شهید عمادی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه برگزار شد، تمدن را مجموعه‌ای از پدیده‌های اجتماعی قابل انتقال شامل جنبه‌های مذهبی، اخلاقی، زیباشناسی، فنی و علمی مشترک میان یک یا چند جامعه مرتبط با یکدیگر دانست.

وی سه رکن اصلی یک تمدن را نظام گرایش، نظام اندیشه و فرهنگ، سبک زندگی و نظام محصولات برشمرد و بیان کرد: فرهنگ پایه شکل‌گیری عینیت‌های تمدنی و ظهور آن در سبک زندگی متمدن است.

خادمی شورمستی در گزارشی با بیان اعطای تسهیلات کمک هزینه سفر و مرخصی تشویقی به زائران حسینی دانشگاه آزاد اسلامی اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان برای حضور در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین امسال به تشکیل ستاد اربعین حسینی، ایجاد 9 موکب مرزی و برون مرزی در مسیر زوار و اجرای مراسم بدرقه‌ی نمادین از زائرین در واحدهای دانشگاهی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام احمد قربانی امام جمعه شهرستان سوادکوه نیز با بیان اینکه بزرگترین هدف اربعین حسینی آگاهی بخشی و خارج شدن از جهالت است گفت: ائمه معصومین و اربعین حسینی به نوعی حبل‌الله هستند که باعث ایجاد اتحاد می شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه افزود: این تمدن اسلامیست که جهان را فتح کرد و دشمن از همین تمدن و وحدت جامعه اسلامی ترس دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1030136

وب گردی

وب گردی