ادعای نبود فیلتر برای مجلس شورای اسلامی اول خلاف واقع است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: این ادعا که در زمان شکل‌گیری مجلس اول هیچ فیلتری نبوده و رد صلاحیتی صورت نگرفته نیز، خلاف واقع است.

امیرمحمد زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سخنان تامل برانگیز روحانی در جلسه هئیت دولت درباره مجلس اول شورای اسلامی گفت: روحانی باید پاسخگو باشد برچه اساس و با کدام منطق یک مجلس خوب را مجلسی می‌داند که هیچ نهادی بر آن نظارت ندارد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی اول به دلیل حاکمیت فضای معنوی، انقلابی، حال و هوای جنگ و برخورداری از اکثریت نمایندگان انقلابی، اندیشمند، مخلص، شجاع، دلسوز و پاکدست ممتاز و بهترین است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: در مجلس اول اقلیتی ناشایست و مُخل حرکت انقلابی نظام حضور داشتند که قطعا اگر نظارت‌های دقیقتری انجام می‌گرفت و آنان در مجلس نبودند، توفیقات آن مجلس چند برابر می‌شد.

وی ادامه داد: اینکه رئیس جمهور می‌گوید شورای نگهبان در زمان تشکیل مجلس اول نبوده است، ناشی از عدم اطلاع یا تعافل عمدی اوست. شورای نگهبان در آذر ماه سال ۵۸ رسماً آغاز به کار کرده در حالی که انتخابات مجلس دوره اول، در تاریخ ۲۴ اسفند ۵۸ برگزار شده است. پس در زمان تشکیل مجلس اول شورای نگهبان وجود داشته است.

زارعی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از بدو تشکیل تا کنون بدون ملاحظات سیاسی و براساس قانون عمل کرده است، گفت: تایید یا رد صلاحیت اعضای نهضت آزادی، جبهه ملی، گروهک منافقین و غیره دلیل روشنی بر این مدعاست. چرا که هنوز تخلفی از این‌ها سر نزده بود و شورای نگهبان نیز (در آن زمان) قانوناً نمی‌توانسته آنها را رد صلاحیت کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اگر بیان شود که در زمان شکل‌گیری مجلس اول هیچ فیلتری نبوده و رد صلاحیتی صورت نگرفته نیز، خلاف واقع است. چنان که به استناد مدارک موجود، افراد وابسته به گروه‌هایی که در آن زمان غیرقانونی بودند، مثل توده‌ای‌ها، وابستگان رژیم پهلوی و سایر گروهک‌های معاند رد صلاحیت شدند.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: اگر ادعا شود شورای نگهبان در اوایل انقلاب مثل سایر نهادهای انقلابی، هنوز ساختار منسجمی نداشته و استقرار و تسلط کامل بر امور پیدا نکرده، پذیرفتنی است.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: روحانی باید بدانند راهی که در پیش گرفته نهایتا به ناکجا آباد ختم خواهد شد و جریان دانشجویی برای چندمین بار تذکر می‌دهد که بی‌سواد واقعی اوست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن روحانی هفدهم شهریور در جلسه هیئت دولت عنوان کرده بود که «بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مجلس اول بود که در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت‌نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت‌نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1030139

وب گردی

وب گردی