درخواست تکمیل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های تراز اول کشور با رتبه‌های برتر کنکور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی روزانه در تعدادی از دانشگاه‌های تراز اول کشور و تکمیل این ظرفیت صرفاً از طریق دارندگان رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی روزانه در تعدادی از دانشگاه‌های تراز اول کشور و تکمیل این ظرفیت صرفاً از طریق دارندگان رتبه‌های برتر شدند.

در نامه‌ای که به امضای 9 تن از نمایندگان مجلس رسیده، خطاب به حسن روحانی آمده است: احتراماً با عنایت به تأکیدات مکرر جنابعالی در توجه ویژه به نخبگان و دانشجویان با استعدادی که سرمایه‌های آینده کشور هستند، به استحضار می‌رساند در پی اعلام نتایج نهایی آزمون کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سال جاری، تعداد زیادی از دانشجویانی که اغلب رتبه‌های برتر را نیز کسب کرده‌اند در دانشگاه‌های تراز اول کشور پذیرش نشده و بعضاً برخی از آنها نیز که تمایلی به ادامه تحصیل با پرداخت شهریه نداشته‌اند، از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.

در ادامه نامه ذکر شده است: همچنین مستحضرید که حفظ امید و پویایی علمی این دانشجویان نخبه، مهم‌ترین سرمایه‌ای است که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد. این در حالی است که در روزهای گذشته برخی مدیران با مطرح کردن سهمیه‌های ایثارگران به عنوان علت تغییرات بسیار چشمگیر، نتایج اعلام شده را کاملاً غیر قابل تجدیدنظر اعلام کرده‌اند و علاوه بر ایجاد سرخوردگی و استیصال در میان دارندگان رتبه‌های برتر، موجب بروز زمینه شکاف اجتماعی در جامعه علمی کشور شده‌اند.

نمایندگان مجلس در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: لذا از آن مقام عالی استدعا دارد در جهت تحقق فرمایشات حکیمانه در قدرشناسی از نخبگا و استعدادهای برتر دستور فرمایید مسئولان ذیربط نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی روزنامه در تعدادی از دانشگاه‌های تراز اول کشور و تکمیل این ظرفیت صرفاً از طریق دارندگان رتبه‌های برتر موجبات شکوفا شدن امید و رفع نگرانی این جوانان با استعداد را فراهم آوردند. پیشاپیش از دستور مساعد جنابعالی کمال تشکر را داریم.

گفتنی است؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، حسن کامران نماینده مردم اصفهان، سید جواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات، رامین نورقلی‌پور نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار و علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان، نمایندگانی هستند که پای نامه را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030141

وب گردی

وب گردی