مراسم بدرقه زائران اربعین امام حسین(ع) در واحد لاهیجان برگزار شد

مراسم بدرقه زائران اربعین امام حسین علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد پورمحمد در مراسم بدرقه زائران امام حسین(ع) واحد لاهیجان اظهار کرد: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور کند، در کنار دیوار کعبه خود را به امام حسین علیه السلام منتسب می‌کند، حضرت آیت الله بهجت ، علت انتصاب امام زمان به امام حسین را جهانی شدن و عالمگیر شدن قیام آن حضرت در آخرالزمان دانست و مراسم اربعین یکی از دلایل رفیع شدن نام امام حسین(ع) در جهان خواند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا چنین مراسم باشکوهی وجود ندارد، افزود : مردم دنیا دلایل برگزاری باشکوه و میدانی اربعین را جستجو می‌کند و هنگامی که به دلایل قیام آن حضرت پی برده، شیفته و شیدای آن امام خواهند شد.

حجت الاسلام پورمحمد با بیان اینکه هر شخصی که در مسیر اربعین حرکت کند، قطعا در مسیر ظهور امام زمان عجل الله خواهد بود، ادامه داد: قطعاً زائر اربعین عاملی برای ظهور امام زمان است، ممکن است در این مسیر حرکت دچار مشکلات و ناملایمات شود که با صبر و استقامت شیرین خواهد شد، خداوند اگر خیر شخصی را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام را در دلش نگاه می‌دارد.

وی با بیان اینکه در احادیث پیامبر و ائمه اطهار زیارت امام حسین(ع)، خیر و ثواب فراوانی وجود دارد، بیان کرد: بر طبق احادیث، زیارت امام حسین علیه السلام منجر بخشیده شدن گناهان فرد زائر می‌شود.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) نسبت به حال و روزگار زائران خود آگاه ادامه داد: در احادیث آورده شده که حضرت، زائران خود را با نام و درجات شان می شناسد و برایشان از خداوند بزرگ طلب مغفرت می‌کنند.
در پایان نیز مداح اهل بیت، مصطفی نبی زاده به ذکر مصیبت برای سید سالار شهیدان حضرت امام حسین و خاندان پاکش پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030153

وب گردی

وب گردی