اجرای طرح «باز پیوند خانواده» در ایام اربعین

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح «بازپیوند خانواده» در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید شفیعی مشاور و جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: زائران ایرانی گمشده در عراق از طریق نیروهای داوطلب این جمعیت در قالب طرح «باز پیوند خانواده» به کشور بازگردانده می‌شوند.

وی گفت: طرح باز پیوند خانواده از روز گذشته در کربلای معلی آغاز شده و تاکنون ۲۵ زائر گمشده در عراق از طریق نیروهای داوطلب این جمعیت پس از مددکاری، نیازسنجی، ثبت اطلاعات و پذیرایی و اسکان در مرزهای مهران، نجف و شلمچه ساماندهی و تحویل ایران شده‌اند.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین بار این طرح در دو ستاد مستقر در کربلا و نجف اجرا می‌شود، افزود: محجورین اربعین شامل افراد سالمند، کودکان و به‌ طور کلی افراد ناتوانی است که به هر دلیلی از جمله مشکلات مالی در سفر کربلا از آشنایان یا کاروان خود جدا شده و توانایی یافتن آنها را ندارند.

شفیعی از انتقال یک زائر بیمار با آمبولانس به ایران خبر داد و تصریح کرد: در روز جاری میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا از روند اجرای طرح «بازپیوند خانواده» بازدید و برای اجرای هر چه بهتر این طرح اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030155

وب گردی

وب گردی