دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد ریالی در هرمزگان

یک کلاهبردار حرفه‌ای متواری با ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در استان هرمزگان دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر فروش مال غیر و جعل و کلاهبرداری به پلیس آگاهی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ عبدالمجید کرمی گفت: مالباخته در تحقیقات اولیه عنوان داشت در بهمن سال ۱۳۹۶ طبق مبایعه نامه یک واحد آپارتمان مسکونی به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را از" ارسطو - ج" خریداری و مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان از قیمت معامله را به فروشنده پرداخت و مقرر شد در یکم مهرماه سال ۹۷ نامبرده نسبت به انتقال سند ملک اقدام کند.

وی افزود: مالباخته در ادامه عنوان کرد، پس از آن فروشنده متواری شد و جوابگو نبود که با بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد ملک یاد شده توسط اجرائیات اداره ثبت اسناد و املاک به مزایده گذاشته شده و بانک مدعی آن بوده و متهم با علم به این موضوع اقدام به فروش ملک کرده است.

کرمی ادامه داد: حین رسیدگی به پرونده تعدادی از شهروندان علیه متهم به اتهام کلاهبرداری و فروش مال غیر و تحصیل مال از طریق نامشروع اقدام به شکایت کردند که با وصول پرونده‌های مربوطه به این پلیس با توجه به متواری بودن متهم و حساسیت موضوع، مجوز قضایی لازم جهت جلب و دستگیری متهم گرفته شد.

وی گفت: سرانجام با تلاش ماموران آگاهی هرمزگان، متهم و محل پنهان شدن وی در تهران شناسایی و اکیپی از ماموران با نیابت قضایی به محل اعزام شدند و در عملیات ضربتی و غافلگیرانه نامبرده را در مخفیگاهش دستگیر کرده و با انجام تشریفات قانونی لازم و با صدور قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مواجهه حضوری به بندرعباس انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت : تاکنون ۲۳ نفر که در مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال توسط متهم از آنان کلاهبرداری شده شناسایی شده اند و پرونده در دستگاه قضایی و انتظامی استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030165

وب گردی

وب گردی