ساخت لنز میکروسکوپ دوربین موبایل در مرکز رشد واحد تهران مرکزی/ ارسال محصول به مدارس سما استان تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: لنز میکروسکوپ دوربین موبایل که از محصولات واحد تهران مرکزی است تجاری‌‌‌سازی شده و به مدارس سما استان تهران ارسال می‌‌‌‌شود.

سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه امور پژوهشی در واحدهای دانشگاهی استان گفت: در واحدهای استان تهران با توجه به نگاه آموزشی که وجود داشته، نسبت به امور پژوهشی توجه کافی نشده و فعالیت‌‌‌‌‌‌های پژوهشی محجور و اندک است.

وی تشریح کرد: درصددیم تا راه مناسبی را برای توسعه امور پژوهشی به ویژه حوزه نانو فراهم کنیم. در نمایشگاه بین‌‌‌المللی نانو، دانشگاه آزاد توانمندی‌‌‌‌‌‌‌های خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که این ظرفیت بالقوه در این دانشگاه وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر در توسعه امور پژوهشی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به ارائه دستاورهای بی نظیر این دانشگاه در حوزه نانو از تجاری‌‌‌سازی لنز میکروسکوپ دوربین موبایل که از محصولات واحد تهران مرکزی است خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاربردی که این محصول می‌‌تواند در مدارس و دروس مربوط به علوم‌‌‌تجربی و آزمایشگاه داشته باشد دستور دادیم تا برای هر یک از مدارس سما استان تهران، 5 عدد از این محصول خریداری شده و به این مدارس ارسال شود.

آقامیری تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سطح کشور خودش یک مصرف‌‌کننده بزرگ است که با تولیدات مراکز رشد و محصولات دانش‌‌‌بنیانی که دارد می‌‌‌تواند یک بازار مناسب برای ارائه محصولات خود ایجاد کرده و هریک از واحدهای دانشگاهی نیازهای خود را از طریق محصولات داخلی این مجموعه آموزشی بزرگ کشور رفع کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهایی که در عرصه صنعت نساجی و تولید لباس‌‌‌های مختلف از جنس الیاف نانو در مراکز رشد دانشگاه آزاد انجام شده می‌‌‌‌توان از این ظرفیت برای تولید لباس مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد در کل کشور بهره جست. بدون تردید، با توجه به توسعه امور پژوهشی در این دانشگاه بزرگ کشور دستاوردهای بسیاری در عرصه ملی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030173

وب گردی

وب گردی