تیم کشتی دانشگاه آزاد پتانسیل بالایی برای موفقیت های ملی و باشگاهی دارد/ تأسیس آکادمی‌های کشتی و استعدادیابی در واحدهای دانشگاهی

علیرضا رضایی کشتی گیر پیشکسوت با سابقه و مدیرفنی تیم دانشگاه آزاد گفت: تیم کشتی دانشگاه آزاد پتانسیل زیادی برای موفقیت در رده باشگاهی و ملی دارد و باید اسم بازیکنان این تیم را به خاطر سپرد که اینها در آینده و در عرصه های ملی کارهای بزرگی خواهند کرد.

علیرضا رضایی مدیرفنی تیم کشتی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تاکید بر آمادگی بازیکنان این تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: تیم جوان و با انگیزه ای داریم که مقابل هیچ رقیبی دست و پا بسته عمل نخواهد کرد. تمرینات را با جدیت پیش برده ایم و اردوی تمرینی مطلوبی را نیز در هتل فرهیختگان انجام داده ایم و برای وزن کشی و مسابقه نخست کاملا آماده ایم.

وی با اشاره به آخرین حضور دانشگاه آزاد در لیگ کشتی گفت: نزدیک به پانزده سالی بود که دانشگاه آزاد در لیگ کشتی تیمداری نمی کرد. کشتی گیر دانشگاه آزاد بودم و حالا مدیرفنی این تیم هستم و روزی نیست که در تمرینات خاطرات روزهای قبل به یادم نیاید. در این تیم پتانسیل زیادی برای موفقیت در رده باشگاهی و ملی می بینم باید اسم بازیکنان این تیم را به خاطر سپرد که اینها در آینده و در عرصه های ملی کارهای بزرگی خواهند کرد. کادرفنی تمام بازیکنان را با دقت خاصی انتخاب کرد و برای ما آینده داشتن این بازیکنان از وضعیت فعلی شان بیشتر بود.

رضایی در ادامه با اشاره به سبقه آکادمیک اعضای کادرفنی گفت: مربی تحصیل کرده و متخصص است که می تواند استعداد بازیکن را به توانایی و موفقیت تبدیل کند. ما هم کادرفنی تحصیلکرده ای داریم و هم بازیکنان با استعدادی را انتخاب کرده ایم و ترکیب این دو با هم آینده را می سازد. در انتخاب هرکدام از بازیکنان مباحث تخصصی و آکادمیک را در نظر گرفته ایم و نتیجه تست هایی که از بازیکنان گرفته ایم نیز دقت انتخاب ما را در تایید می کند. روی این تیم نظر مثبتی داریم و امیدوارم در سال اول فعالیت در لیگ آنگونه کار کنیم که مسئولان دانشگاه آزاد هم تیمداری را ادامه داده و هم اینکه بودجه تیم را برای سال های بعد افزایش دهند.

رضایی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشتی افزود: لیگ کشتی در سال های اخیر وظیفه خود نسبت به تیم ملی را انجام داده و حضور اسپانسرهای جدید هم باعث افزایش رونق کشتی می شود. این وسط باشگاهی مثل دانشگاه آزاد که تجربه و تخصص ورزشی دارد با هزینه هایی بسیار بسیار پایین تر از تیم های دیگر مجموعه ای از کیفیت های فنی را دور هم جمع می کند که بی اندازه ارزشمند است و اگر تیم دیگری قصد داشت همین مجموعه را دور هم جمع کند با دو برابر این بودجه هم به این هدف دست نمی یافت.

وی با اشاره به حضور بازیکنان ملی پوش در مسابقات لیگ گفت: ملی پوشان امید و بزرگسال در لیگ حضور دارند. ما به گونه ای در یارگیری برنامه ریزی کرده ایم که از غیبت بازیکنان ملی پوش ضربه ای نخوریم. امسال سال المپیک است و همه باشگاه ها وظیفه دارند هرچقدر که لازم است سختی را تحمل کنند تا فدراسیون بتواند برنامه های فشرده تیم ملی و لیگ را با هم پیش ببرد.

رضایی در پایان با اشاره به مباحث استعدادیابی گفت: دانشگاه آزاد هم توانایی سخت افزاری و هم نیروی انسانی لازم برای تاسیس آکادمی های کشتی و استعدادیابی گسترده در سطح کشور را دارد. با این همه الان برای این مبحث کمی زود است. ما تازه درگیر لیگ برتر شده ایم و در آستانه بازی نخست خود هستیم. باید روی کشتی کار پایه ای کرد. همین نفراتی که امروز دور هم جمع شده اند هرکدام از دوره پایه با یکی از مربیان ما کار کرده اند. قطعا روی این زمینه وقت خواهیم گذاشت و با توجه به سیاست های جوانگرایی و استعدادیابی باشگاه دانشگاه آزاد به این مسئله هم توجه ویژه خواهیم کرد. فقط باید چند مسابقه اول کشتی را پشت سر بگذاریم تا با خاطری آسوده تر به مباحث زیربنایی توجه کنیم.

کد خبر: 1030196

وب گردی

وب گردی