12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی در اختیار صنعتگران قرار گرفت

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با به اشتراک گذاشتن 12 هزار تجهیز و خدمات آزمایشگاهی، توانمندی‌های این حوزه را در اختیار صنعتگران، پژوهشگران و شرکت‌های خصوصی گذاشته است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری از بدو تشکیل به دنبال اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور بود. این کار به توسعه صنایع مختلف کشور نیز کمک می‌کند. شبکه‌سازی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور با حضور نزدیک به 550 مجموعه آزمایشگاهی در پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی از جمله اقدامات این شبکه است.

ارائه محصولات با کیفیت و رقابت در بازارهای ملی و بین المللی، نیازمند پژوهش و توسعه مستمر است و انجام این پژوهش‌ها، دسترسی به زیرساخت آزمایشگاهی مناسب به منظور آزمون ایده‌ها و مواد جدید و همچنین نمونه محصولات نیاز دارد. ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی به صورت کامل و پیشرفته، گذشته از تحمیل هزینه‌های هنگفت به یک تولید کننده، در مواردی زمان طلایی و فرصت دست‌یابی به بازار را از تولیدکننده گرفته و بازار به دست سایر رقبا می‌افتد.

به همین دلیل یکی از اقدامات مهم این شبکه، استفاده از تمام توانمندی‌های موجود آزمایشگاهی در کشور برای استفاده در صنعت و پژوهش است. در واقع شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه‌‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور را دنبال می‌کند.

در این شبکه، خدمات آزمایشگاهی متنوعی مانند «فنی و مهندسی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، حوزه‌های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، حوزه‌های علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره ارائه می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030237

وب گردی

وب گردی