دانش آموزان نخبه سرنوشت علمی و فرهنگی کشور را می‌سازند/ تلاش مجلس برای بهره‌مندی از استعداد نخبگان

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه دانش آموزان نخبه به عنوان آینده سازان این جامعه سرنوشت علمی و فرهنگی کشور را می‌سازند، گفت: برنامه‌ریزی‌های متعددی در مجلس انجام شده است تا بتوانیم زمینه های کارآفرینی و بهره‌مندی از استعدادهای نخبگان فراهم شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم تقدیر از دانش آموزان مدال‌آور در مسابقات جهانی اختراعات انگلستان ۲۰۱۹ گفت: برنامه‌ریزی‌های متعددی در کمیسیون فرهنگی مجلس انجام شده است تا بتوانیم زمینه های کارآفرینی و بهره‌مندی از استعدادهای نخبگان فراهم شود و مشکلات پیش روی جوانان برای فعالیت‌های علمی آنها کاهش یابد.

وی افزود: دانش‌آموزان و نخبگان عزیز نیز نباید از مشکلات و شرایط سخت ناامید شوند و دست از کار علمی و فعالیت‌های کارآفرینانه بردارند بلکه باید با امید به آینده در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو تلاش مضاعف و جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم از پدران و مادران و مسئولین و مربیان مدارس تقدیر کرد و از آنها به عنوان زمینه سازان این موفقیت ها یاد کرد و نقش آنها را تعیین کننده و تاثیرگذار دانست.

گفتنی است؛ مسابقات جهانی اختراعات لندن ۲۰۱۹ یکی از بزرگترین مسابقات اختراعات بین المللی است که با حضور بیش از ۳۰ کشور در آگوست ۲۰۱۹ برگزار شد.

نمایندگان ایران که برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا بودند موفق به کسب ۲ مدال طلا، دو مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند. مهدیس میرزایی و غزل قالجوقی از مشهد - کیان میرآفتاب زاده، علی تکین کلهر، رضا هاشمیان و طناز طباطبایی از تهران موفق به کسب مدال طلا شدند.

مهرو منصوری، نیکی قبائی، پرناز میردهقانی، و غزل زارع از تهران و سید ماهان طباطبایی از بندر عباس موفق به دریافت مدال نقره و علیرضا قدیمی از شهریار و یاسمین زینب رضایی از کرج موفق به کسب مدال برنز شدند.

همچنین در این مسابقات مرکز پژوهش‌های بین المللی ابن سینا به عنوان مرکز برتر، موفق به کسب جایزه ویژه سازمان مالکیت های معنوی جهانی شد.

/انتهای پیام

کد خبر: 1030238

وب گردی

وب گردی