قبل از چهل سالگی لاغر شوید

مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن اضافه وزن تا قبل از 40 سالگی می تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید اروپا نشان داده است که اضافه وزن و چاقی قبل از 40 سالگی می تواند خطر ابتلا به سرطان های مختلف را در مردان و زنان بالا ببرد.

این تحقیق با هدایت محققان دانشگاه «برگن» نروژ انجام شد و طی آن محققان داده های جمع آوری شده از 220000 بزرگسال در نروژ، سوئد و اتریش را گردآوری کردند.

پژوهشگران داده های جمع آوری شده از معاینات بهداشتی شرکت کنندگان را که شامل اطلاعاتی در مورد قد و وزن آنها بود، بررسی و آن را با داده های گرفته شده از ثبت ملی سرطان اردتباط داده و مقایسه کردند.

شاخص توده بدنی با (BMI) مشخص می شود و در همین راستا به صورت استاندارد شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 25 به عنوان داشتن اضافه وزن و BMI بالای 30 به عنوان چاق تعریف می شود.

به طور متوسط ، شرکت کنندگان حدود 18 سال تحت نظارت و پیگیری قرار می گرفتند که در طی این مدت 27881 نفر مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند که از این تعداد 9761 نفر (35 درصد) بیماری های مرتبط با چاقی داشتند.

این یافته ها که در ژورنال بین المللی «اپیدمیولوژی» منتشر شده، نشان داد که شرکت کنندگان چاق در مقایسه با شرکت کنندگان دارای BMI طبیعی، بیشترین خطر ابتلا به سرطان مربوط به چاقی را دارند، در حالی که این خطر برای شرکت کنندگان مرد 64٪ و برای زنان 48% افزایش یافته است.

اضافه وزن قبل از 40 سالگی، خطر ابتلا به همه سرطان های مرتبط با چاقی را در مردان و زنان 15 درصد در مقایسه با افرادی که اضافه وزن ندارند، افزایش داده است. علاوه بر این، خطر ابتلا به سرطان آندومتر 70 درصد ، سرطان کلیه سلول های مردان 58 درصد و سرطان روده بزرگ مردان 29 درصد افزایش یافته است.

پروفسور «تون بیورژ» نویسنده اول و سرپرست این مطالعه می گوید: «چاقی یک عامل خطر ایجاد شده برای چندین سرطان است. در این مطالعه ما به درجه، زمان و مدت اضافه وزن و چاقی در ارتباط با خطر سرطان تمرکز کردیم. پیام اصلی تحقیق ما این است که جلوگیری از افزایش وزن ممکن است یک استراتژی مهم بهداشت عمومی برای کاهش خطر سرطان باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1030253

وب گردی

وب گردی