سنوات تحصیلی و قانون پیش‌نیاز و هم‌نیاز؛ علت تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ظهر امروز در اعتراض به سنوات تحصیلی و قانون پیش نیاز و هم‌نیاز این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به اخذ شهریه‌ به بهانه سنوات تحصیلی و قانون پیش‌نیاز و هم نیاز ظهر امروز بیست و یکم مهر ماه در این دانشگاه تجمع کردند.

فاطمه کریمی عضو هیئت تحریریه نشریه کران دانشگاه صنعتی امیرکبیر فردی بود که در این تجمع بیانیه اعتراضی را قرائت کرد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات این تجمع اظهار کرد:‌ دانشجویان مقطع کارشناسی که ورودی پیش از سال 90 بودند، تا 12 ترم می‌توانستند به صورت رایگان در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. از سال 90 تا 95 دانشجویان مقطع کارشناسی باید دوران تحصیل خود را در طول 10 سال به پایان می‌رساندند. سقف سنوات دانشجویان از سال 95 به بعد به 9 ترم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان مقطع کارشناسی نسبت به این موضوع اعتراض کردند؛ همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز تا چهار ترم فرصت داشتند که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند، در حالی که سختگیری استادان و بسیاری از مسائل دیگر اجازه نمی‌داد که دانشجویان در چهار ترم بتوانند تحصیل خود را در دانشگاه به پایان برسانند.

عضو هیئت تحریریه نشریه کران دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از طرفی هم سقف سنوات دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده بود و هم قانونی در زمینه اخذ هم زمان واحد پیش نیاز و هم نیاز به تصویب رسیده بود،‌بر اساس این قانون دانشجو نمی‌توانست بیش از 14 واحد در آن ترم تحصیلی اخذ کند. این امر باعث می‌شد که دانشجویان مدت بیشتری دانشجو بمانند و مجبور می‌شدند پول پرداخت کنند. مسئولان نیز این مسئله را با کمبود بودجه توجیه می‌کردند.

وی بیان کرد: دانشجویان در اعتراض به مسائلی که پیش‌تر به آن اشاره شد، امروز 21 مهرماه در دانشگاه تجمع کردند، اما رئیس دانشگاه امیرکبیر در جمع دانشجویان حاضر نشد. در نهایت با خواندن بیانیه و مباحث مختلفی که میان دانشجویان و محمدرضا رازفر نماینده رئیس دانشگاه صورت گرفت، نامه‌ای از سوی وی در راستای رسیدگی به خواسته‌های دانشجویان امضا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030254

وب گردی

وب گردی