گلایه تشکل‌های انقلابی از تریبون یک طرفه رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی

تشکل‌های انقلابی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، از تریبون یک‌طرفه رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهار تشکل بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جامعه اسلامی دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی احمد آبادی رئیس این دانشگاه، از تریبون یک‌طرفه رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی گلایه کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: امسال نیز دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی، میزبان رئیس جمهور به منظور ایراد سخنرانی است. این خبر برای ما یادآور سخنان وی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در مسجد دانشگاه، به تاریخ بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه بود که بیان کردید «ما یک مراسم آغاز سال تحصیلی داریم که اصرار داریم با حضور رئیس جمهور جایگاه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی به رسمیت شناخته شود.»

دانشجویان دانشگاه تهران در این نامه عنوان کردند که آنچه دانشگاه ما را به عنوان نماد آموزش عالی معرفی می‌کند، دستاوردها، تلاش‌های مجدانه و تولیدات علمی دانشجویان و استادان ما است و سخنرانی رئیس جمهور، هیچ دانشگاهی را به نماد آموزش عالی کشور تبدیل نمی‌کند.

چهار اتحادیه دانشجویی دانشگاه تهران در نامه به رئیس دانشگاه اعلام کردند: تکرار اتفاقات سال گذشته، چیزی جز زیر سوال بردن هویت دانشجویی نیست. حضور پر تعداد نیروهای امنیتی، لایه‌های حفاظتی متعدد تا محل برگزاری مراسم و تبدیل کردن محیط آموزشی به پادگان و اتفاقاتی از این شکل که در جریان مراسم سال گذشته اتفاق افتاد، توهین بزرگی به جایگاه دانشگاه و دانشجو بود. پس دانشجویان انتظار دارند که مسئولان برگزاری مراسم باتوجه به شأن دانشگاه و دانشجو، برنامه‌ریزی‌های اجرایی کرده و برخلاف سال گذشته، پیش از هر اقدامی، عدم ایجاد اختلال در فضای عادی دانشگاه را در اولویت اقدامات خود قراردهند.همچنین شایسته نیست که در چنین مراسمی میزبانان، که همان دانشجویان دانشگاه هستند، اجازه‌ی صحبت در برابر مهمان خود را نداشته باشند.


در بخش پایانی این نامه آمده است: ایجاد فرصت برای نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که هرکدام بیانگر مطالبات قشر قابل توجهی از دانشجویان هستند، از خواسته‌های طبیعی و برحق ما است. مشخصاً، تریبون یک‌طرفه روحانی در این مراسم چه تفاوتی با پخش سخنرانی ایشان در شبکه‌های تلویزیونی دارد؟ پس در شرایطی که صحبت مستقیم دانشجویان با رئیس جمهورشان به یک اتفاق نایاب بدل شده، این فرصت را از نمایندگان تشکل‌ها دریغ نکرده و به ایشان اجازه بیان مطالبات و پیشنهادات و انتقادات دلسوزانه خود را بدهید؛ تا به روال سال گذشته مجبور به فریاد درخواست‌های خود از پشت لایه‌های حفاظتی و در مقابل مأموران امنیتی نباشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030256

وب گردی

وب گردی