راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی رشته‌‌‌‌‌‌‌های تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان/  ایجاد رشته فقه شافعی در مقطع کارشناسی

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت از راه‌اندازی رشته‌های تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج خبر داد.

مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آغاز به کار دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج گفت: دفتر تقریب مذاهب واحد سنندج برای پیشبرد تقریب در استان کردستان راه اندازی و تفاهم‌نامه آن نیز منعقد شد. با تصمیم دکتر طهرانچی، کار تقریب مذاهب را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردیم. در کنار گسترش مجموعه تقریب افزایش رشته‌ها نیز مد نظر است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت تشریح کرد: راه‌‌‌‌‌اندازی رشته‌های تقریب مذاهب که مشترکات زیادی بین مسلمانان در آنها وجود دارد را در دستور کار داریم. رشته‌هایی که مشترکات زیادی بین مسلمانان در آنها وجود دارد و زمینه و امکان هم‌فکری و همکاری بیشتر در مناطق مرزنشین را فراهم می‌کند را نیز در دستور کار داریم که این موضوع در دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: درصددیم تا رشته فقه شافعی را در مقطع کارشناسی و در مناطقی که اهل سنت هستند راه‌‌‌اندازی کنیم.

اسحاق مدنی با بیان اینکه این کانون و دفتر تقریب مذاهب به غیر از استان کردستان در دیگر استان‌های سنی نشین نیز راه‌اندازی خواهد شد ادامه داد: در برخی از استان‌های دیگر مثل خراسان رضوی و کردستان این دفتر تشکیل شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز مقدمات کار آغاز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030307

وب گردی

وب گردی