کشف بقایای ساختمان ۵۴۰۰ ساله توسط کاوشگران دانشگاه آزاد ورامین ـ پیشوا

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا از کشف بقایای یک ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود ۵ هزار و ۴۰۰ سال پیش توسط کاوشگران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ورامین ـ پیشوا، روح‌الله یوسفی‌زشک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا گفت: دومین مرحله کاوش باستان‌شناسی در محوطه باستانی میمنت‌آباد شهرستان بهارستان رباط‌ کریم در جنوب غربی استان تهران با روند مطلوب و مورد انتظار انجام شد.

وی اظهار داشت: باستان‌شناسان گروه باستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین ـ پیشوا در این کاوش موفق به کشف بنای اداری همراه با مدارک مدیریتی شدند که می‌توان به دو نقش مهر و یک گل‌نبشته اقتصادی در آن اشاره کرد، همچنین در کف اتاق جانبی این مجموعه اداری، ظروف استاندارد پرداخت جیره به کارگران به دست آمد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا از ویژگی‌های مهم این بنا به کف‌سازی چند لایه خاک و قلوه‌سنگ به همراه آثار رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ‌های زرد و نارنجی اشاره کرد و افزود: این بنا شباهت زیادی با نقاشی‌های ساختمان اداری تپه ملیان فارس دارد.

یوسفی‌زشک اظهار کرد: این مرحله کاوش پس از ۶ سال با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران انجام می‌ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030322

وب گردی

وب گردی