سامانه‌ مانیتورینگ سیار در مسیر حرکت زائران اربعین راه اندازی شد

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: سامانه‌ مانیتورینگ سیار در مسیر حرکت زائران اربعین راه اندازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا ملکی جهان مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب با بیان این که کیفیت خدمات اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در این مرزها توسط سازمان تنظیم و مقررات رصد می‌شود، گفت: به منظور صیانت از فضای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات شبکه‌های رادیویی، بررسی وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه، پایش طیف فرکانسی و اندازه‌گیری سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در مسیرهای حرکت زائران با استفاده از خودروهای سیار پایش و مانیتورینگ رادیویی به‌طور مستمر انجام می‌شود.

ملکی جهان افزود: همچنین در راستای تقویت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و جلوگیری از رومینگ ناخواسته در مسیرهای منتهی به شهرها و پایانه‌های مرزی، درایوتست و بررسی پوشش اپراتورهای تلفن همراه در چند مرحله از ماه‌های گذشته انجام شده و در ایام اربعین نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر استقرار خودرو سیار پایش، این سامانه به تجهیزات ماهواره‌ای ارتباطات ثابت و دیتا مجهز شده است که برای پایداری ارتباطات در حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی استفاده می‌شود.

ملکی جهان تأکید کرد: همچنین به منظور جلوگیری از رومینگ ناخواسته و تحمیل هزینه‌های اضافی اطلاع‌رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) در تمامی پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030336

وب گردی

وب گردی