جابجایی  6 میلیارد مرسوله پستی در کشور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به آغاز به کار رسمی اپراتور خصوصی پست، از تلاش برای ساماندهی بازار پستی با همکاری کسب و کارهای این حوزه خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین فلاح جوشقانی در همایش رونمایی رسمی از پروانه نخستین اپراتور خصوصی پست ایران (پست اول) با اشاره به برآورد جابجایی سالانه بین ۳.۵ تا ۶ میلیارد مرسوله پستی در کشور گفت: این در حالی است که بر اساس اعلام شرکت ملی پست حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مرسوله توسط این شرکت جابجا می‌شود و این یعنی ۱۵ درصد جابجایی‌ها و ارسال مرسولات به صورت مجاز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه بسیاری از مدیران وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به حوزه «ای سی تی» بر می‌گردد، افزود: به همین دلیل و بر پایه حاکم بودن چنین تفکری پست اندکی مظلوم واقع شده است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: نگاه سنتی که همواره به پست وجود داشته، باعث شده تا رویکردهای جدی تحول گرایانه‌ای را در پست شاهد نباشیم.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع آزادسازی خدمات پست از سال ۹۰ افزود: بعد از درگیر شدن با این موضوع بیش از پیش به پیچیدگی‌ها و مشکلات این حوزه واقف شدیم و به این اعتقاد رسیدیم که این عرصه نیازمند نگاه ویژه است و قطعا با نگاه‌های ساده انگارانه امکان تحول وجود ندارد و شاهد این مدعا هم همین طولانی شدن ورود اپراتورهای خصوصی به عرصه پست است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتظارات اپراتورهای بخش خصوصی گفت: بر اساس پروانه‌ای که صادر کرده‌ایم، انتظار داریم اپراتورها به تعهدات خود عمل کنند و طبیعی است که آنها هم از ما هم انتظار ساماندهی مناسبی در این حوزه داشته باشند تا امکان ارائه خدمات در این حوزه به شکل رسمی فراهم شود.

وی افزود: ما با دعوت از فعالان این عرصه تلاش می‌کنیم ساماندهی مناسبی در این حوزه داشته باشیم اما در این مسیر مشکلاتی داریم چرا که فعالان بسیاری در حال ارائه خدمات پستی هستند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: برای ساماندهی حوزه پست ضمن اینکه به دنبال ضابطه‌مندی هستیم، در عین حال برای کسب و کارهای فعال در این حوزه نیز نگرانیم؛ امیدواریم با همراهی همه فعالان شاهد تحول و گشایش در حوزه پست با ارائه سرویس‌های نوین پستی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030358

وب گردی

وب گردی