کیفیت برای محک، مسیری بی‌پایان است

برای اولین بار در جهان گواهینامه شایستگی سازمانی انجمن‌ بین‌المللی مدیریت پروژه به یک مؤسسه خیریه اعطا شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محک در مسیر استانداردسازی فعالیت‌های خود، در سال 2019 به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در جهان، خود را به صورت داوطلبانه در مسیر ممیزی بین‌المللی دلتا از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) قرار داد و موفق شد در کلاس سه این استاندارد ارزیابی شده و گواهینامه آن را دریافت کند.

آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با اشاره به آنکه روش‌ سیستمی اداره محک به استانداردهای بین‌المللیِ مدیریتِ شرکت‌هایِ بزرگ در سطح بین‌المللی نزدیک شده است گفت: «با استقرار سیستم ارزش افزوده بر کمک‌های نیکوکاران، محک توانسته است با مدیریت چندین پروژه، به عنوان یک سازمان پروژه‌محور در سطح جهانی معرفی شود. بر همین اساس انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) در آخرین ارزیابی خود و براساس آخرین مدل جهانی مدیریت پروژه از مجموعه فعالیت‌های این مؤسسه گواهینامه سطح سه را اعطا کرده است. بالاترین سطح این ارزیابی 5 است که به معنای بهبود مستمر ساختار سازمان است که تاکنون هیچ مجموعه‌ای در جهان موفق به دریافت آن نشده است.»

برای اولین بار در جهان گواهینامه شایستگی سازمانی انجمن‌ بین‌المللی مدیریت پروژه به یک مؤسسه خیریه اعطا شد

وی افزود: «ارزیابی شایستگی سازمانی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه براساس استاندارد دلتا، نظام مدیریت پروژه سازمان‌ها را بررسی می‌کند و با یک نگاه 360 درجه و به صورت بی‌طرفانه و کاملاً مستقل، شایستگی‌های کلیدی و ساز و کار خلق ارزش برای تمامی ذیربطان پروژه را در تمام سطوح یک نظام پروژه‌محور مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مؤسسه خیریه محک تنها سازمان مردم‌نهاد در جهان است که خود را توسط استاندارد دلتا ممیزی کرده و موفق به صعود به سومین سطح این استاندارد شده است. این در شرایطی است که از بین کل سازمان‌هایی که در جهان ممیزی شده‌اند، تنها 10 درصد آنها توانسته‌اند در اولین ممیزی، در سطح سوم قرار بگیرند. لازم به ذکر است که شرکت‌های موفق و نام آشنا عرصه‌ تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته، موفق به دریافت رتبه هم سطح محک شده‌اند.»

محک بر قله نظام مدیریت پروژه جهان

مدیرعامل محک در پایان با بیان آنکه انجام و استقرار سیستم‌ها و اقدامات جدید که برخاسته از نیازهای محک در انجام مأموریت خود یعنی حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان است، نیازمند تعریف پروژه‌ها هستند گفت: «سازمان خدمت‌محوری چون محک که در برابر اعتماد و کمک‌های مردم مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد، در برابر انجام این اقدامات نوآورانه همواره نیازمند ساختارها و سیستم‌هایی است که سازمان را از صرف کمک‌های مردمی به اثر بخش‌ترین و کارآمدترین حالت که منجر به بهره‌وری از منابع می‌شود، مطمئن سازد. محک تلاش می‌کند تا با بهبود مستمر روش‌ها و سیستم‌های خود که بخشی از اقدامات این سازمان در ایفای تعهدش به حفظ و ارتقای شفافیت و پاسخگویی به همه ذیربطان است، در سال 2021 میلادی و در دومین ارزیابی داوطلبانه خود در سطح چهارم این استاندارد بایستد و بدین ترتیب بر قله نظام مدیریت پروژه جهان قرار گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1030367

وب گردی

وب گردی