چه کنیم تا آیفون ها داغ نکنند؟

آیفون یا آی پد شما داغ می شود؟ در این گزارش دلیل این اتفاق و همچنین روش های چگونگی اصلاح آن را می توانید مطالعه کنید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، iPhone یا iPad شما به رغم اندازه کوچکی که دارد تا توی جیب یا کیف شما جا بگیرد، یک کامپیوتر جان سخت است؛ اما برخلاف رایانه های رومیزی یا لپ تاپ، سینک گرما یا فن برای تنظیم دمای آن و خنک نگه داشتن همه اجزای داخلیش را در خود ندارد. به طور طبیعی هنگامی که هر وسیله ای را تحت فشار قرار می دهید، گرما ایجاد می کند.

اما بین دستگاهی که با لمس گرما داغ می شود تا دستگاهی که به دلایل دیگر بیش از حد گرم است ، تفاوت وجود دارد. ما در مورد چگونگی داغ شدن آیفون یا آیپد شما ، همراه با نحوه تشخیص و رفع مشکل بحث خواهیم کرد.

چرا آیفون یا آی پد شما داغ می شود

وقتی از دستگاه برای مدت زمان طولانی استفاده می کنید، گرم می شود. این کاملاً طبیعی است و نباید شما را نگران کند.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است گاهی اوقات دستگاه شما را داغ کند:

  • استفاده از دستگاه در زمان شارژ .
  • پخش یک فیلم با کیفیت بالا به مدت طولانی.
  • استفاده از GPS و کنترل های ناوبری در زمان های طولانی در دستگاه های قدیمی.
  • برای اولین بار دستگاه خود را تنظیم کنید یا از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • استفاده از برنامه های دارای پردازشگر مانند سینتسایزر، ورک استیشن صوتی دیجیتال یا ویرایشگر ویدیو.
  • و هنگامی که از برنامه های واقعیت افزوده یا گرافیکی استفاده می کنید.

دستگاه شما چگونه گرما را از بین می برد؟

دو مؤلفه سخت افزاری اصلی که گرما تولید می کنند، سیستم روی یک تراشه (SoC) و باتری هستند. محفظه فلزی موجود در تلفن شما مانند یک هیت سینک غول پیکر عمل می کند. هنگامی که دستگاه شما در برابر لمس احساس گرما دارد، سعی می کند گرما را از بین ببرد تا خنک شود.

اپل از پردازنده های ARM برای تأمین انرژی دستگاه های موبایل و تبلت استفاده می کند. آنها مبتنی بر معماری محاسبات مجموعه دستورالعمل (RISC) عمل می کنند که به ترانزیستورهای کمتری نسبت به پردازنده های x86 نیاز دارند. به دلیل این طراحی، به انرژی کمتری نیاز داشته و گرمای کمتری تولید می کنند. همچنین برای خنک کردن دستگاه، نیازی به غرق شدن هوا و فن های بزرگ ندارند.

با پیشرفت مستمر در فن آوری تراشه، تکرار سرعت هسته های قدرتمند انرژی کارآمد را نیز افزایش می دهد. هسته های قدرتمند برای کارهای فشرده ساز مفید هستند، در حالی که هسته های کارآمد با انرژی می توانند کارهای ساده ای مانند مرور وب و ایمیل را انجام دهند.

وقتی آیفون شما خیلی داغ می شود

بین گرما و داغ بودن تفاوت وجود دارد. در صورت استفاده از دستگاه در دمای بین 32 تا 95 درجه فارنهایت (0 تا 35 درجه سانتیگراد) iPhone یا iPad شما به بهترین وجه کار می کند. شرایط کم دما یا زیاد ممکن است منجر به تغییرات رفتاری خاص در دستگاه شود.

ممکن است شما متوجه مصرف بالای باتری یا از آن بدتر، کاهش سلامتی باتری شوید. فعالیت های خاصی که دستگاه شما را در معرض گرمای زیادی قرار می دهد، بر عملکرد و رفتار تأثیر می گذارد. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • در یک روز گرم دستگاه را در اتومبیل بگذارید.
  • دستگاه خود را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • استفاده از برنامه های خاص در شرایط گرم مانند ردیابی GPS یا ناوبری در ماشین.

علائم

چگونه می توانید متوجه شوید که تلفن شما به حد خطرناک گرم شدن رسیده است؟ این ها برخی از علائم رایج این اتفاق است:

  • شارژ کند یا متوقف شود.
  • صفحه نمایش به طور متناوب متوقف یا سیاه می شود.
  • رادیوهای سلولی وارد حالت کم مصرف می شوند. ممکن است در این مدت کیفیت تماس ضعیف شود.
  • فلاش دوربین به طور موقت غیرفعال می شود.
  • برنامه های دارای گرافیک صحیح کار را متوقف می کنند یا حتی به طور مکرر خراب می شوند.

اگر دستگاه شما از یک آستانه دمای خاص تجاوز کند، یک پیام هشدار دما را مشاهده خواهید کرد که می گوید: iPhone قبل از استفاده، باید خنک شود.

رفع مشکل

هنگامی که آیفون شما خیلی داغ می شود، باید برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن اقدام کنید. این امر شامل:

  • دستگاه خود را متوقف نکنید.
  • آن را خاموش کنید و اجازه دهید حرارت از بین برود.
  • در صورت وجود مورد را از دستگاه خود جدا کنید.
  • دستگاه را از تابش مستقیم نور خورشید برداشته و در سایه قرار دهید.

باتری های لیتیوم یونی در دستگاه های امروزی با آزمایش دقیق انجام می شوند و از این رو نسبتاً بی خطر هستند اما وقتی آنها را برای مدت طولانی در معرض گرمای شدید قرار می دهید، این احتمال وجود دارد که باتری شما منفجر شود یا در غیر این صورت باعث آسیب می شود.

برای کاهش سریع گرمای بیش از حد، بسیاری از افراد توصیه می کنند آیفون خود را در یخچال قرار دهید اما شما هرگز نباید این کار را انجام دهید.

تغییرات ناگهانی دما مانند این می تواند باعث تراکم آب در اجزای داخلی آیفون شما شود که به تلفن شما آسیب می رساند.

بگذارید دستگاه شما به تدریج خنک شود و در روزهای گرم از جریان مستقیم هوا از تهویه هوا جلوگیری کنید.

اگر آیفون یا آی پد شما همیشه داغ می شود

اگر دستگاه شما بیشتر یا تمام مدت گرم باشد، ممکن است مشکل برنامه های iOS یا شخص ثالث را نشان دهد. برای حل مشکل این مراحل عیب یابی را امتحان کنید.

برنامه پس زمینه را خاموش کنید

تازه سازی برنامه پس زمینه به برنامه های شما اجازه می دهد تا همیشه اطلاعات جدید را بررسی کنند. اگر این امر به طور خودکار اتفاق می افتد، باتری و CPU مصرف می کنید بدون این که به آن فکر کنید. اگر دائماً پس زمینه به روز می شود ، ممکن است دستگاه شما داغ بماند. با این حال ، خاموش کردن کامل این ویژگی نیز درست نیست.

برای فهمیدن این که مقصر کدام برنامه است، برنامه تنظیمات را باز کنید. روی باتری ضربه بزنید و میزان مصرف باتری برنامه های خود را بررسی کنید. به درصد کلی و همچنین کل زمان روی صفحه و پس زمینه برنامه های فردی نگاه کنید. این کار به شما کمک می کند تا زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، بفهمید که چه برنامه هایی بیشتر باتری شما را مصرف می کنند.

سپس ، روی جنرال> برنامه تازه کردن پس زمینه ضربه بزنید. برنامه هایی که منابع قابل توجهی در پس زمینه مصرف می کنند را تغییر دهید.

برنامه های ناپایدار

برنامه های نصب شده در دستگاه شما می توانند در هنگام کار در پس زمینه خراب شوند. اگرچه ممکن است قابل مشاهده نباشد که در برخی موارد آیفون شما از این حالت گرم می شود.

اگر این مشکل را دارید، برنامه تنظیمات را باز کنید. به حریم خصوصی> تجزیه و تحلیل> داده های تحلیلی ضربه بزنید. داده های تجزیه و تحلیل برنامه هایی که اخیراً از آنها استفاده کرده اید را بررسی کنید. هنگامی که برنامه سرکش را پیدا کردید، آن را رها کنید و هرگونه به روزرسانی را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید برای تحقیقات بیشتر یک ایمیل به توسعه دهنده ارسال کنید.

روشنایی را کاهش دهید

اگر میزان روشنایی صفحه شما بالای 50 درصد باشد، دستگاه شما شانس بیشتری برای گرم ماندن در تمام مدت دارد. برای کاهش گرما باید این کار را کاهش دهید.

در آیفون X یا مدل های بعد از آن یا iPad، از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا مرکز کنترل را افزایش دهید. اگر آیفون 8 یا بالاتر دارید، به جای آن از پایین صفحه بکشید. سپس نوار لغزنده را با نماد خورشید بکشید تا میزان روشنایی کاهش یابد.

اتصال شبکه

برخی اوقات ، در صورت جستجوی سیگنال، دریافت بد شبکه می تواند دستگاه شما را گرم کند. این اغلب در مناطقی با اتصال به شبکه ضعیف اتفاق می افتد.

تا زمانی که منطقه را ترک نکنید، باید برای جلوگیری از تخلیه باتری و تولید گرمای غیرضروری به حالت پرواز بروید. مطابق توضیحات فوق ، میانبر را در مرکز کنترل پیدا خواهید کرد.

اگر مشکل گرما همچنان ادامه دارد

اگر مشکل گرمایش پس از تلاش برای رفع این مشکلات برطرف نشد، از خودتان چند سوال بپرسید:

  • آیا آداپتور دیواری شما به درستی کار می کند؟
  • آیا کابل شارژ شما آسیب دیده است؟
  • آیا اخیراً شارژ مورد استفاده خود را از یک خرده فروش آنلاین خریداری کرده اید؟

دستگاه خود را با کابل متفاوت شارژ کنید، ترجیحاً همان کابلی که همراه آیفون خود خریداری کرده اید. شارژرهای متفرقه خریداری شده از منابع غیر مجاز می توانند، مشکلاتی ایجاد کنند.

اگر شارژر رسمی ساخته شده توسط اپل ندارید، از یک کابل لایتنینگ با کیفیت استفاده کنید که دارای نشان "ساخته شده برای آیفون (MFi)" داشته باشد. شارژرهای غیرقابل اطمینان و شکستگی می توانند به دستگاه شما آسیب رسانده و مشکلات دیگری ایجاد کنند.

با فرض این که شارژر را بررسی کرده اید و تمام مراحل عیب یابی را انجام داده اید، توصیه می کنیم از قسمت Genius استفاده کرده و به آنها اجازه دهید تا دستگاه شما را بررسی کنند. اگر دارای ضمانت AppleCare + هستید به احتمال زیاد چیزی برای پرداخت، مدیون نخواهید شد.

نکات بیشتر در مورد عیب یابی آیفون

بعد از استفاده طولانی مدت لمسی که طبیعی است ، دستگاه شما احساس گرما می کند. اگر آیفون بیش از حد داغ است ، سعی کنید از استفاده از ویژگی های فشرده و یا قرار گرفتن دستگاه در معرض شرایط درجه حرارت شدید خودداری کنید. با استفاده از این نکات که در بالا مورد بحث قرار گرفت، می دانید چه زمانی و چگونه می توانید برای نگه داشتن آیفون در دمای قابل قبول قدم بردارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030371

وب گردی

وب گردی