اعطای مجوز به خودروهای اغذیه فروشی بر عهده چه نهادی است؟

 به گفته عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران، هیچگونه نظارتی بر فعالیت خودرو‌هایی که در گوشه خیابان غذا یا نوشیدنی می‌فروشند وجود ندارد که این مسئله ممکن است سلامت شهروندان را تهدید کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر شب‌ها، در سطح شهر تهران رفت‌وآمد کرده باشید، حتما با فولکس واگن‌هایی مواجه شده‌اید که در گوشه ای از خیابان پارک شده‌اند و انواع نوشیدنی و اغذیه به فروش می رسانند.

آیا نظارتی بر خرید و فروش غذا با خودرو در سطح شهر وجود دارد؟

«آیا این خودروها برای خرید و فروش مجوز دارند؟» ابوالفضل قناعتی عضو پیشین «شورای اسلامی شهر تهران» در پاسخ به این سوال گفت: «این خودرو‌ها، هیچ‌گونه مجوز فعالیت ندارند.» او به همین جا بسنده نکرد و افزود: «نظارتی بر عملکرد این خودرو‌ها وجود ندارد.»

قناعتی افزود: در برخی پارک‌های بزرگ شهر، تا صبح این ماشین‌ها در خیابان هستند و چون نظارتی وجود ندارد، حضور این خودرو می‌تواند بستر‌های توسعه جرم در حوزه مواد مخدر را نیز فراهم کند.

وی عنوان کرد: این غذا‌ها بدون هیچ نظارت بهداشتی تهیه می‌شوند و ممکن است مشکلاتی برای سلامتی شهروندان ایجاد کند.

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران، به خودروها و چرخ هایی که در خیابان های سی‌تیر غذا به فروش می رساند هم گریزی زد و افزود: «باب شدن فروش غذا‌های فست فود در خودرو‌ها و چرخ‌های خیابان سی تیر نیز غلط بود، زیرا این خودرو‌ها علاوه بر سد معبر و ایجاد ترافیک، هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و این امر تنها به ضرر مغازه داران و صنف‌های مختلف است.



وی گفت: جمع آوری این خودرو‌ها از خیابان‌ها و ساماندهی و کنترل بر فعالیت آن‌ها در یک نقطه مترکز، می‌تواند زمینه اشتغال زایی را نیز فراهم کند، ساماندهی این مراکز باید در منطقه‌ای باشد که نه سد معبر کند و نه باعث ایجاد ترافیک شود.

اعطای مجوز به این خودروها بر عهده چه نهادی است؟

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: ساماندهی و نظارت بر خودروهایی که در گوشه خیابان به فروش چایی، قهوه یا غذا مسغول هستند بر عهده شهرداری ها است.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1030379

وب گردی

وب گردی