اقدامات ترکیه در سوریه تروریسم را در منطقه تقویت خواهد کرد

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: عملیات ترکیه در خاک سوریه نه‌تنها خطر تروریسم را خنثی نخواهد کرد بلکه منجر به رشد و جان گرفتن دوباره آنها در سطح منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره اقدامات اخیر دولت ترکیه خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشت.

در ابتدای این نامه آمده است: رئیس جمهور ترکیه عصر روز چهارشنبه مورخ نهم اکتبر 2019، از آغاز عملیات نظامی کشورش موسوم به «چشمه صلح علیه» شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه خبر داد. وی مدعی شده بود که این عملیات تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود و بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این نامه عنوان کرد: عملیات ترکیه در خاک سوریه نه تنها خطر تروریسم را خنثی نخواهد کرد بلکه منجر به رشد و جان گرفتن دوباره آنها در سطح منطقه خواهد شد. از طرفی این حمله سبب پیچیده‌تر شدن شرایط غرب آسیا و ایجاد آشفتگی در شرایط امنیتی آن خواهد شد. از جمله دیگر پیامدهای این لشکرکشی نظامی، به مخاطره افتادن جان و امنیت افراد غیر‌نظامی، مسدود شدن راه‌های کمک‌رسانی به مردم، تشدید بحران، ایجاد موج جدید آوارگان و رشد تروریسم است.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران با درک نگرانی‌های امنیتی ایجاد شده توسط کشور ترکیه، اقدام نظامی را نه تنها عاملی برای برطرف‌سازی نگرانی‌های امنیتی این کشور ارزیابی نمی‌کند، بلکه آن‌را منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده دانسته و بر این اساس مخالفت خود را با این اقدام اعلام می‌کند.

در بخش پایانی نامه آمده است: رفع تنش پیش آمده از طریق اقدامات مسالمت‌آمیز و با احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدانا امکان‌پذیر است. در نتیجه از شما انتظار می‌رود با استفاده از ابزارهای سازمان ملل متحد در زمینه استقرار صلح و ثبات در سوریه و رفع تنش میان ترکیه و سوریه برای جلوگیری از آثار مخرب حاصل از آن، اقدام عاجل به عمل آورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030391

وب گردی

وب گردی