ماده واحده تمدید اجرای نظام آموزشی قدیم تصویب شد

ماده واحده تمدید اجرای نظام آموزشی قدیم (1+3) تا پایان سال تحصیلی 99-98 در کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش و برای ایجاد فرصت بیشتر برای دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در نظام آموزشی قدیم (1+3)، وزارت آموزش و پرورش موظف است شیوه‌نامه تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی با ساختار جدید آموزشی در دوره دوم متوسطه را از سال تحصیلی 1400-1399 اجرا کند.

بر این اساس دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در ساختار آموزشی (1+3) می‌توانند فقط تا پایان سال تحصیلی 99-98، مطابق آن ساختار و مقررات ادامه تحصیل دهند. بعد از این سال ادامه تحصیل دانش‌آموزان باقیمانده از نظام قدیم بعد از تطبیق دروس با نظام جدید آموزشی امکان‌پذیر است.

هم‌چنین آموزش و پرورش باید جداول تطبیق دروس نظام آموزشی قدیم را با نظام آموزشی به گونه‌ای انعطاف دهد که روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تسهیل شود. براساس این مصوبه، باید زیرساخت‌های لازم برای تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی با ساختار جدید آموزشی در مدت 3ماه فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030397

وب گردی

وب گردی