800 کودک خیابانی در تهران جمع‌آوری شدند

فرماندار تهران گفت:‌ تاکنون 800 نفر از کودکان کار و خیابانی جمع‌آوری شدند که بیش از 75 درصد آنها اتباع خارجی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عیسی فرهادی فرماندار تهران، درباره طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی از شهر تهران افزود: این طرح همچنان ادامه دارد و در طول سال متوقف نخواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول 380 کودک کار را جمع‌آوری کردیم و در مرحله بعدی نیز بیش از 400 کودک کار و خیابانی را به خانواده‌هایشان رساندیم و تعهد لازم برای جلوگیری از فعالیت کودکان در خیابان‌ها با عنوان متکدی و فروشنده اخذ شد.

فرهادی گفت: تاکنون 800 کودک کار و خیابانی از سطح شهر تهران جمع‌ آوری شده است که بیش از 75 درصد آ‌نها اتباع خارجی افغانستانی و پاکستانی بودن د که در قالب گروه‌ها و باندهای مختلف در سطح شهر فعالیت می‌کردند و اقدام آنها زیبنده پایتخت ایران نبود.

وی گفت: حدود 15 نفر از این کودکان خانواده‌ای نداشتند که برای تعیین تکلیف فعلا به بهزیستی معرفی شدند تا نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود مابقی کودکان کاری که جمع‌آوری کرده‌ایم به خانواده تحویل داده‌ شدند.

فرماندار تهران گفت: اتباعی که مجوز نداشنتد به خارج از کشور هدایت شدند و در این خصوص با سختگیری خاصی اقدام خواهیم کرد و ما به دنبال آن هستیم که چهره شهر را از وضعیت نازیبایی خارج کنیم.

وی گفت: جا دارد که از نیروی انتظامی، قوه قضائیه، بهزیستی، همکارانم در فرمانداری تهران و مابقی دستگاه‌هایی که در این طرح ما را یاری می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030400

وب گردی

وب گردی