رئیس جمهور دیدارهای رهبری با دانشجویان را الگوی خود قرار دهد/ افراد حاضر در سخنرانی روحانی مهندسی شده‌اند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: ترکیب افراد حاضر در سالن مراسم به گونه‌ای است که 95 درصد را کارمندان و مسئولان دانشگاه و محافظان روحانی تشکیل می‌دهند و تعداد دانشجویان کمتر از 5 درصد است.

محمدحسین معصوم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: اگر روحانی قصد شنیدن صدای دانشجویان را ندارد پس مراسم را از طریق ویدیو کنفرانس برگزار کند تا ضمن تکمیل رزومه خود، بیش از این به شعور دانشجویان توهین نکند.

وی اضافه کرد: هر سال از تشکل‌های دانشجویی یک نفر به جلسه سخنرانی روحانی دعوت می‌شد اما امسال این ظرفیت به سه نفر از هر تشکل‌ دانشجویی تبدیل شده است که نشان‌دهنده تلاش مسئولان فرهنگی دانشگاه تهران برای حضور دانشجویان به این جلسه است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با انتقاد از عدم اختصاص تریبون به دانشجویان برای بیان نظراتشان در جلسه با روحانی بیان کرد: روحانی صرفا برای کارنامه‌سازی و بستن صدای منتقدان هر سال در سخنرانی کاملاً تشریفاتی در دانشگاه‌ها حاضر می‌شود درغیر اینصورت نسبت به شنیدن صدای دانشجویان بی‌تمایل نبود.

وی به مهندسی حضور افراد در مراسم سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: ترکیب افراد حاضر در سالن مراسم به گونه‌ای است که 95 درصد را کارمندان و مسئولان دانشگاه و محافظان روحانی تشکیل می‌دهند و تعداد دانشجویان کمتر از 5 درصد است. به عنوان مثال در سال گذشته تنها 20 دانشجو در سالن 800 نفری دانشگاه تهران حضور داشتند و بقیه صندلی‌ها به افراد غیر دانشجو اختصاص داشت.

معصومی‌زاده عنوان کرد: فضای دانشگاه تهران در روز سخنرانی روحانی، کاملا امنیتی که دانشجویان نیز به سختی وارد دانشگاه می‌شوند، که این فضای امنیتی مناسب محیط علمی و فرهنگی دانشگاه نیست.

این فعال دانشجویی در تکمیل سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در سنتی هر سال ماه رمضان با دانشجویان دیدار می‌کنند که در این دیدار دانشجویان در فضایی توأم با آرامش به نقد و بیان نظرات خود می‌پردازند. روحانی دیدارهای رمضانه را الگو خود قرار دهد و از نقدهای جنبش دانشجویی هراس نداشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند روز گذشته چهار تشکل بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جامعه اسلامی دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی احمد آبادی رئیس این دانشگاه، از تریبون یک‌طرفه رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی گلایه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030413

وب گردی

وب گردی