برنامه جهانی برای کنترل، پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به برنامه هپاتیت جهانی گفت: این یک برنامه جهانی برای کنترل، پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تدروس اوهانوم در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در سالن اجلاس سران افزود: با توجه به دستاوردهای بهداشتی ایران سازمان بهداشت جهانی موظف است به این کشور کمک کند تا به کیفیت بهتر و بالاتر خدمات بهداشتی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه ایران رهبری بهداشت منطقه را بر عهده دارد، افزود: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که مشکلات بهداشتی متعددی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد اما فعالیت و تلاش کشورها دلایلی برای خوش‌بینی به وجود آورده است.

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که مشکلات بهداشتی متعددی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد اما فعالیت و تلاش کشورها دلایلی برای خوش‌بینی به وجود آورده است

اوهانوم گفت: ما نیازمند تعهد سیاسی هستیم تا به بهبود وضعیت بهداشتی در کشورهای این منطقه از جمله افغانستان، اردن، ایران، پاکستان و سایر کشورها کمک کنیم.

وی با اشاره به برنامه هپاتیت جهانی توضیح داد: این یک برنامه جهانی برای کنترل، پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت است که باید برای اجرای آن در کشورهای این منطقه به خصوص افغانستان تلاش کنیم اگر چه مرگ و میر این بیماری تا حدی کاهش یافته است اما هنوز مواردی از مرگ و میر این بیماری را در این منطقه شاهد هستیم.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه باید چارچوبی برای کنترل این مرگ و میرها تهیه شود تا مادران، نوزادان و بیماران بتوانند زندگی سالمی داشته باشند افزود: ما برای رسیدن به این هدف نیازمند پرستاران، بهیاران و نیروهای بهداشتی بیشتری هستیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم و نرخ مرگ و میر را در این منطقه کاهش دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم و من تعهد می‌دهم امسال برای اجرای آن کمک کنم البته در این منطقه مشکلات دیگری مانند مصرف کنترل نشده مواد مخدر و مسائل زیست محیطی هم داریم که آماده هستیم برای رفع این چالش‌ها کمک کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030421

وب گردی

وب گردی