دو عضو شورای شهر تهران ناظر هیأت رئیسه شرکت آبفا شدند

دو عضو شورای شهر با رأی اعضا به عنوان ناظر هیأت رئیسه شرکت آبفا انتخاب شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران سید آرش حسینی میلانی و مجید فراهانی با اکثریت آرا به عنوان ناظران هیات رئیسه شرکت آبفا در موضوع مصوبه تعیین منابع مالی پروژه‌های توسعه و بازسازی شبکه‌های آبرسانی انتخاب شدند.

همچنین اعضای شورای شهر تهران سه پرونده باغ را مورد بررسی قرار دادند و موافقان و مخالفان نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین لایحه سند برنامه پنجم سال سوم توسعه شهری تهران با توجه به چشم‌انداز ماموریت، استراتژی‌ها و اهداف مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی الویری رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: شهرداری تهران موظف است تا پایان اردیبهشت ماموریت و استراتژی و اهداف برنامه پنج‌ساله را به شورای شهر ارائه می‌داد اما متاسفانه این اسناد با تاخیر به شورا ارسال شد.

وی گفت: یک ماه و نیم است این اسناد به شورای شهر ارائه شده ولی تاکنون در کمیسیو‌ن‌های تخصصی در حال پیگیری بوده و بعد از آنکه مورد بررسی قرار گرفت در جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.

الویری گفت: نتیجه این جلسات به کمیسیون تلفیق شورای شهر ارسال و امروز در 6 حوزه ماموریت توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، ماموریت شهرسازی و معماری، ماموریت حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی و ماموریت ا یمنی و افزایش تاب‌آوری به همراه جداول با فایل پیوست به صحن علنی ارسال شد.

وی گفت: براساس یک ماده واحده و دو تبصره این موضوع تهیه شد و براساس برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران مکلف است جداول کمی شاخص‌های برنامه‌ و هدف‌گذاری را در افق 5 ساله در چارچوب منابع مالی اجرایی کند.

امینی در واکنش به این اظهارنظرها، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در پارلمان‌های ملی و محلی به عنوان کمیسیون تخصصی می‌توانند نسبت به خروجی کمیسیون‌ها اعمال نظر کنند.

سرانجام این طرح با 15 رای موافق به تصویب رسید و زمانی که حجت نظری درخواست سال در این زمینه کرد امینی گفت: باید سوال را مکتوب ارائه دهید و این مساله گلایه‌مندی‌های زیادی را از جانب وی به همراه داشت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030422

وب گردی

وب گردی