دانشجویان باید در سراهای نوآوری پاسخگوی نیاز علم و فناوری باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سراهای نوآوری پاسخگوی نیاز علمی و فناوری باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهین‌شهر، مسعود نصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، صبح امروز در جمع دانشجویان جدید مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در راستای افزایش ارزشمندی دانشگاه‌ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد سرای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کمک به صنعت و جامعه است.

به گفته وی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی باید با کسب مهارت‌های علمی و اطلاعات کافی در رشته تخصصی با رویکرد حل مشکلات جامعه گام بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی را یادآور شد و تأکید کرد: «استقرار واحد دانشگاهی شاهین‌شهر در نزدیکی مرکز استان اصفهان و نیز انعقاد بیش از ۲۵ تفاهم‌نامه توسعه همکاری با صنایع و سازمان‌های علمی و فرهنگی زمینه فعالیت علمی و مطالعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد را به‌خوبی مهیا کرده است.

نصری هدفمندی پایان‌نامه کارشناسی ارشد با رویکرد حل‌مسئله‌ را ضروری برشمرد و افزود: «دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و پژوهشی مرکز رشد واحدهای فناور در عرصه تولید علم و فناوری نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: در سراهای نوآوری دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مطالبه‌گری پاسخگوی نیازهای مرتبط با علم و فناوری شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تأکید کرد: وظیفه دانشگاه‌های نسل چهارم ارتقای کیفی آموزشی و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است.

نصری یادآور شد: در دانشگاه‌های نسل چهارم علاوه بر موضوعات آموزش‌محوری، علم‌آموزی و کارآفرینی به ارتقای کیفیت آموزش و تربیت متخصصان برای تأثیرگذاری در عرصه اقتصادی و مدیریت جهادی تأکید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030429

وب گردی

وب گردی