جذب دانشجوی غیرایرانی برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و واحد ارومیه از جذب دانشجوی غیر ایرانی برای اولین بار در این استان خبر داد.

محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این دانشگاه در سال تحصیلی جدید گفت: واحد ارومیه از سوی وزارت علوم در لیست واحدهای مجاز برای جذب دانشجوی غیرایرانی قرار گرفته است. سهم آذربایجان‌غربی از مراکز آموزش عالی ۷۱ واحد دانشگاهی است بنابراین با تلاش‌ زیاد، مجوزهای لازم برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با محور ارومیه کسب شد.

او ادامه داد: امسال برای اولین بار در استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه اقدام به جذب دانشجوی غیر ایرانی کردیم. مدیریت هوشمندی که در سازمان مرکزی انجام شد باعث توسعه دانشگاه آزاد و جذب دانشجو در تمام استان در رشته‌های بدون آزمون نیز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: اعتماد مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود و آگاهی مردم نسبت به قبل بیشتر شده و تفاوت دانشگاه آزاد را نسبت به موسسات آموزشی و سایر دانشگاه ها می‌دانند.

او گفت: معرفی امکانات کامل دانشگاه از نظر فضای آموزشی، آزمایشگاه‌ها سایت‌های کامپیوتری، کتابخانه‌ها، فضاهای ورزشی، رفاهی و خوابگاه‌ها همه دست به دست هم داده که اعتماد مردم نسبت به دانشگاه بیشتر شود. در کنار این موارد، مدیریت دانشگاه این فعالیت‌ها را هدفمند و برنامه‌ریزی ها را مدون کرده و موجب شده برنامه ریزی توسعه و جذب روز به روز بیشتر شود.

پوریوسف با بیان این که امسال 6800 دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون جذب کردیم تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی در تمام واحدها و مراکز، آمار بیشتر از سال‌های قبل بوده است که از این تعداد بالای 85 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فعال سازی پردیس علوم و تحقیقات ارومیه از دیگر اقدامات این دانشگاه است اضافه کرد: تمام کارهای فعال سازی این پردیس انجام شده و سازمان مرکزی در این زمینه تصمیم گیری می کند تا مجددا بتوانیم پردیس علوم و تحقیقات ارومیه را فعال کنیم. با توجه به ظرفیت‌های موجود با مساعدت سازمان مرکزی قرار است برای جذب دانشجو در این پردیس اقدام شود.

او درباره فعالیت مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در واحدهای استان تصریح کرد: مدیریت و پایش رشته‌ها انجام شده و برخی از رشته‌ها را در تمام مقاطع در سبد استانی جا به جا کردیم. از نظر مباحث پژوهشی نیز در سراهای نوآوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت‌های خوبی را آغاز کردند و تمام واحدهای فن آور مراکز رشد استان‌ها در حال حاضر فعال است.

پوریوسف از ایجاد آزمایشگاه مرجع در راستای ارائه خدمات به نهادهای خارج از دانشگاه نیز خبر داد و گفت: در نظر داریم یک آزمایشگاه مرجع در منطقه آزاد ماکو دایر کنیم. دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌غربی ۲۸۱ آزمایشگاه و کارگاه مجهز دارد که نشان از توسعه کیفی آن دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030505

وب گردی

وب گردی