نرخ و  وزن چانه نان نانوایی‌ها کنترل می‌شود/ ادامه طرح نظارت بر نانوایی‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طرح نظارت بر نانوایی‌ها برای حصول اطمینان کامل از رعایت نرخ‌های ابلاغی جدید نان ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یدالله صادقی در مورد نحوه نظارت بر قیمت عرضه نان پس از ابلاغ قیمت‌های جدید در سطح استان تهران گفت:در حال حاضر نان با دو نوع آرد یارانه‌ای به قیمت هر کیلوگرم 665 تومان و نیمه‌یارانه‌ای (آزادپز) به قیمت هر کیلوگرم 900 تومان پخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: 80 درصد نانوایان نان را با آرد یارانه‌ای و 20 درصد با آرد نیمه‌یارانه‌ای پخت می‌کنند.

وی گفت: برای هر دو قیمت‌گذاری پلاکارد تهیه شده و نانوایان مکلف به نصب این پلاک‌ها و یا نصب اطلاعیه‌های قیمت هستند تا براساس آن قیمت پخت نان برای مشتریان مشخص باشد.

صادقی با بیان اینکه طرح نظارتی توسط بازرسین سازمان و اتحادیه هم آغاز شده است، گفت: براین اساس بازرسان در بازرسی‌های خود هم نرخ‌ها و هم وزن چانه را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی اقدامات قانونی را انجام می‌دهد.

وی گفت: بنابراین در صورت بروز تخلف طبق قانون نظام صنفی پرونده‌ها به تعزیرات ارسال و در آنجا با توجه به نوع تخلف جرایمی اعمال می‌شود و در صورت تکرار جرایم شدیدتر خواهد شد ضمن اینکه ممکن است ادامه این روند منجر به نصب پلاکارد تخلف برای آن واحد صنفی و یا تعطیلی آن واحد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چرا قیمت آرد یکسان‌سازی نمی‌شود، گفت: سیاستگذار در این مورد ستاد تنظیم بازار است و ما فقط مجری تصمیمات این ستاد هستیم بنابراین موظفیم تا هر گونه ابلاغیه‌ را اجرا کنیم.

وی گفت: بازرسی تا زمانی که مطمئن شویم همه نانوایی‌های براساس نرخ‌نامه ابلاغی نان را عرضه می‌کنند ادامه خواهد داشت ضمن اینکه مردم می‌توانند تخلفات احتمالی را به شماره 124 و یا اتحادیه که شماره آن بر روی پلاکاردها نصب شده است اطلاع دهند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030507

وب گردی

وب گردی