«هیچ چیز جدی نیست» به صحنه می رود/تئاتر شهر برای اربعین حسینی تعطیل شد

تمامی نمایش های تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی روز 26 مهر ماه اجرایی ندارند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی روز جمعه 26 مهر ماه اجرایی ندارند.

هم اکنون نمایش های «جنگنامه غلامان» به کارگردانی محسن حسینی در تالار قشقایی، «تالاب هشیلان» به کارگردانی نوشین تبریزی در تالار قشقایی، «روایت فرزانه از جمعه 14 آبان» به کارگردانی محمد زیگساری در تالار سایه، «سرزمین پدری» به کارگردانی محمد قاسمی در تالار سایه، «نیست» به کارگردانی حسنیه زاهدی در کارگاه نمایش و «کبوتری ناگهان» به کارگردانی غلامرضا عربی در کاگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه هستند.

اعلام جزییات برگزاری نشست هم‌اندیشی بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران

دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر زمان و محل برگزاری نشست هم‌اندیشی پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران را اعلام کرد. نشست هم اندیشی پنجمین بازار بین المللی هنرهای نمایشی ایران که یکی از رویدادهای بخش بین‌الملل سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، روز یکشنبه ۲۸ مهر ماه از ساعت ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست که با سخنرانی مهرداد رایانی‌مخصوص مشاور امور بین‌الملل جشنواره و مژگان وکیلی مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی همراه است، مشورت و همفکری درباره وظایف متقابل هنرمندان تئاتر ایران و نمایندگان کمپانی‌ها به منظور حضور در بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران اعلام شده است.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود و پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران به عنوان یکی از بخش‌های آن ۱۳ تا ۱۷ بهمن ماه در تهران دایر خواهد بود.

کرمی: «کبوتری ناگهان» یک نمایش حرفه ای با بازی بازیگران توانمند نابینا است

نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی با حضور 8 بازیگر نابینا از 23 مهرماه در پلاتوی اجرای تئاتر شهر روی صحنه رفت و شهرام کرمی، خانوم پوری بنایی,فخرالدین صدیق شریف,عزت اله رمضانی فر, منظر لشکری و دکتر سید غلامرضا کاظمی دیان به تماشای این اثر نشستند.

شهرام کرمی بعداز تماشای نمایش «کبوتری ناگهان» در مورد این اثر گفت: «با توجه به اینکه نمایش «کبوتری ناگهان» همزمان با روز جهانی نابینایان روی صحنه رفته، فکر می کنم اتفاق بسیار خوبی افتاده است».

او افزود: یکی از ویژگی های این گروه نمایشی همکاری ثابت آنهاست. فکر می کنم تابه حال حدود سه نمایش باهم روی صحنه برده اند و من افتخار داشته ام که از اولین اثر تا آخرین تجربه شان یعنی نمایش «کبوتری ناگهان» را ببینم. اعضای گروه برای اجرای هرچه بهتر نمایش ۶ ماه تمرین کرده اند و کاملا مشخص است که روی نمایش فکر شده و این ویژگی ارزنده نمایش «کبوتری ناگهان» است.

شهرام کرمی در آخر تاکید کرد: به نظرم تماشای این اثر بااجرای هنرمندان روشن دل، جذابیت کار را دوچندان کرده است. تئاتر از جادو و قدرت خاصی برخوردار است و آنقدر هنر فاخری است که می تواند وجوه مختلف انسانی را با مشارکت عوامل اجراکننده نمایان کند. من روز عصای سفید را تبریک می گویم و از اجرای این نمایش با چنین محتوا و فرمی بسیار خوشحال هستم.

ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمید رضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ بازیگران این نمایش هستند.

علاقمندان برای تماشای «کبوتری ناگهان» و خرید بلیط می توانند به سایت تیوال یا گیشه تئاتر شهر مراجعه کنند.

آغاز پیش‌فروش «هیچ چیز جدی نیست» اثر جدید مسعود دلخواه

سه روز نخست نمایش «هیچ چیز جدی نیست» به کارگردانی مسعود دلخواه در تیوال پیش‌فروش شد. بلیت روزهای ۱۶، ۱۷، ۱۸ آبان این نمایش از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۴مهر‌ ماه در سایت تیوال آغاز شد.

«هیچ چیز جدی نیست» نوشته «رچ اورلاف»، جدیدترین نمایش مسعود دلخواه است که از ۱۶ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در سالن سمندریان، به‌روی صحنه می‌رود.

موضوع این نمایش درباره یک گروه تئاتری است که قصد دارد تلفیقی از آثار شکسپیر، بکت، پینتر و اورلاف را به شیوه پست مدرن اجرا کند، اما درگیری های درون گروهی آنها باعث حواشی و بروز اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود. رحیم نوروزی، حمیدرضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، پریسا رضایی، سارا الهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، بیتا بیگی، کوثر سعادت، علی بهمنی، محمد رضا میری از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «هیچ چیز جدی نیست» از پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه می‌رود.

نوبت به بداهه‌ آزاده صمدی رسید

آزاده صمدی از یکشنبه ۲۸ مهر در نمایش بداهه به روی صحنه می‌رود. این درحالی است که نمایش «بداهه» از ۱۸ مهر اجرای خود را در تماشاخانه‌ ایرانشهر آغاز کرده و امروز ششمین اجرای آن خواهد بود.

الهام کردا بازیگر این نمایش از روز یکشنبه به دلیل سفر به ژاپن برای اجرای نمایش «شنیدن» در شهر کیوتوی ژاپن از اجرا در نمایش «بداهه» بازمی‌ماند و پس از بازگشت به ایران در تاریخ ۸ آبان مجددا به روی صحنه‌ی نمایش «بداهه» می‌رود. بدین‌ترتیب آزاده صمدی از ۲۸ مهر تا ۳ آبان به مدت شش شب در نمایش بداهه حضور خواهد داشت.

«بداهه» تازه‌ترین اثر آروند دشت‌آرای است که بر اساس تکنیک بداهه در بازیگری اجرا می‌شود.
ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، کاظم سیاحی، علی شادمان، آزاده صمدی، امیراحمد قزوینی، الهام کردا، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی و مارین ون‌هولک(به‌ترتیب‌الفبا) اجراگران این نمایش هستند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به تهیه‌ی بلیت اقدام کنند.

مجلس مهتاب کشون در عمارت روبرو

نمایش «مجلس مهتاب کشون» به کارگردانی سیامک دری این شب ها ساعت 18 در عمارت روبرو اجرا می شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: فردا روزیه که قراره فرشید اعدام بشه، اما اون اعدام نمی شه. چون تا همین چند دقیقه پیش یه نفر و کشته بود اما حالا..در این نمایش آرمین خوش نیک، جواد آدینه، زهرا سیدزاده و سیامک دری ایفای نقش می کنند و اجرای این نمایش تا 1 آبان ماه ادامه دارد.

گفتنی است مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو این شب ها میزبان تجربه ای تازه از حمید پورآذری و لیلی رشیدی است. نمایش " هله. هین. هان.هلا " با حضور تعدادی از هنرجویان مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم این شب ها راس ساعت 18:30 در عمارت روبرو اجرا می شود.

ورکشاپ « نان ، آب ، عروسک» برگزار شد

ورکشاپ با عنوان « نان ، آب ، عروسک» با حضور محمد بحرانی و امیر سلطان احمدی و استقبال گسترده دانشجویان در یکی از پلاتوهای نمایش دپارتمان تئاتر دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی و به همت جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان برگزارشد.

در ابتدای کارگاه امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی در محوطه باغ ملی با دانشجویان به گفتگو پرداختند و سپس از ساختمانهای تاریخی دانشگاه بازدید کردند.

امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی از تجربیات خود در دوران دانشجویی و همچنین چگونگی وارد شدن به عرصه تئاتر عروسکی صحبت کردند. هر دوهنرمند ،کنار نشستن و وارد نشدن به میدان نمایش عروسکی را تحت هر عنوانی رد نموده و خواستار آن بودند که از ابتدایی ترین کار در یک گروه نمایشی حرکت خود را آغاز نمایند و با آموزش درست ، پله های پیشرفت را طی کنند.

محمد بحرانی با بیان این مطلب که برای اینکه تئاتر عروسکی ماندگار شود علاقه مندان این عرصه می بایست آن را متعلق به خود نمایید اذعان داشت : برای عجین شدن با تئاتر عروسکی از زندگی شخصی خود ارجاع بگیرید.کاری که در عروسک جناب خان انجام داده ام و بسیاری از تکه کلامها و خصوصیات رفتاری این عروسک را مدیون گنجینه ی زندگی شخصی خود می دانم.مواردی که در زمان خودش عنوانی جز کارهای بیهوده و ناچیز نداشت.

امیر سلطان احمدی نیز در ادامه گفت : تشکیل یک گروه منسجم از هم دوره ای ها و دوستان و حمایت همه جانبه از همدیگر یکی از اصول پیروزی دانشجویان در عرصه های مختلف نمایش عروسکی است. در بخش دوم ورکشاپ نیز امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی به سوالات دانشجویان پاسخ دادند و چند تن از دانشجویان را به اجرای ایده های خود فراخواندند.

این دو هنرمند بارها تکرار کردند که حضور در عرصه حرفه ای را مدیون جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان هستند جایی که جسارت و ایمان دانشجویان تقویت و موجبات بالندگی آنها را در عرصه حرفه ای فراهم می آورد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری دانیال اسماعیل زاده زمستان امسال برگزار خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030548

وب گردی

وب گردی