دفترچه بیماران دیابتی نشان‌دار شود

رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران ضمن انتقاد از برخی قوانین بیمه‌ها برای ارایه داروی بیماران دیابتی، بر لزوم نشان‌دار شدن دفترچه این بیماران از سوی بیمه‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر اسدالله رجب درباره وضعیت دسترسی بیماران دیابتی به انسولین، با بیان اینکه در زمینه تهیه داروهای قندخون مشکلی نداریم، گفت: البته قوانین بیمه‌ها برای بیماران ما مشکلاتی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال فرد دیابتی برای دریافت داروهای خود و انسولین به داروخانه مراجعه می‌کند اما، داروخانه با بیان اینکه طبق محاسبات خودش شخص باید هنوز مقداری دارو داشته باشد، از تحویل داروی مجدد به او خودداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بیماری دیابت، شرایط زندگی، روحی و حالت فرد ممکن است باعث تغییر در روند مصرف دارو شود، گفت: نیاز بدن به انسولین به عوامل مختلفی همچون استرس فرد، تغذیه و... وابسته است و وجود یا عدم وجود این موارد، می‌تواند میزان نیاز فرد به انسولین و دارو را مشخص کند و بر همین اساس بیمه‌ها و داروخانه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند. در عین حال به طور مثال در کودکان با افزایش سن، نیاز به انسولین نیز افزایش می‌یابد. همچنین گاهی ممکن است دارو پیش از مصرف خراب شود، شکسته شود یا به هر طریقی از دست برود.

رجب ادامه داد: در سال جاری روند تایید دارو توسط بیمه دو بار انجام شده است؛ البته اصول کلی آن سالی یکبار است؛ البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که بیمه‌ها نیز نکات قابل توجه خود را در این زمینه بیان می‌کنند، اما مشکل بیمار را باید جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه دفترچه بیماران دیابتی توسط بیمه‌ها نشان‌دار نشده است گفت: تاکنون ده‌ها جلسه با سازمان‌های بیمه‌گر داشتیم تا در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. بیمه می‌خواهد جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرد که ما هم این مسئله را قبول داریم، اما باید این جلسات به سرانجام مثبتی برای بیمار برسد و به سهولت تهیه دارو توسط او منجر شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1030553

وب گردی

وب گردی