چگونه تعمیرکار گوشی خود باشید؟

تعویض صفحه نمایش تلفن همراهی که شکسته یا ترک‌خورده باشد، بسیار هزینه‌بر و سنگین است. در گزارش زیر می‌توانید با کمترین هزینه یاد بگیرید چگونه خودتان آن را عوض کنید.

آیا می خواهید یک صفحه نمایش هوشمند آسیبدیده را جایگزین کنید؟ به رغم قیمت‌های بالایی که تعمیرکاران به شما می‌دهند، این امر روندی نسبتاً ارزان و سرراست دارد. در این گزارش نحوه انجام این کار آورده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نمایشگرهای تلفن همراه بسیار سخت‌تر از گذشته شده‌اند و به نظر می رسد شاید دیگر خراب نشوند؛ در صورتی که متأسفانه این گونه نیست و افتادن تلفن اغلب می تواند صفحه نمایش آن را خراب کند تا جایی که دیگر قابل استفاده نباشد.

انداختن یک صفحه نمایش جدید که هزینه آن همپای تعویض تلفن باشد، بی‌معنی است؛ با این حال اگر تعویض صفحه تلفن همراه نزدیک به 15 دلار باشد، منطقی به نظر می رسد که خودتان این کار را انجام دهید.

هزینه‌های تعویض صفحه تلفن

بسیاری از نمایندگی‌های خدمات موجود، به صورت آنلاین و یا حضوری، تلفن همراه شما را با هر قیمتی تعمیر می کنند اما اگر به قطعات مورد نیاز دسترسی دارید و ارزان هستند؛ چرا این کار را خودتان انجام ندهید؟

البته باید هزینه های غیرنقدی مانند زمان صرف شده بدون تلفن، داده هایی که نیاز به بایگانی از دستگاه دارند و غیره را نیز در نظر بگیرید. سرویس ابری پلت فرم تلفن همراه شاید بتواند در اینجا کمک کند یا شاید یک ابزار دسک تاپ بتواند محتوای گوشی را بررسی کند.

از کجا می توان یک صفحه تلفن جایگزین پیدا کرد؟

بهترین مکان برای یافتن صفحه نمایش جایگزینeBay و سایت های مشابه است. به سادگی مدل تلفن همراه و قطعات مورد نیاز را می توانید جستجو کرده و خریداری کنید.

حتما وقت بگذارید و بررسی کنید قطعه ای که انتخاب می کنید واقعاً برای دستگاه شما است. غالباً، اجزای تشکیل دهنده هر قطعه ممکن است به لطف لیست ضعیف نوشته شده‌، مشخص نشده باشند.

سایت هایی مانند آمازون نیز منبعی برای صفحه نمایش های جایگزین است؛ اما باید حتما یک جستجوی کلی Google را نیز انجام دهید زیرا این امر باعث می شود بتوانید تأمین کنندگان متخصصی را پیدا کنید که بتوانند قیمت پایین تری به شما ارائه دهند.

به لیست هایی که به شما ارائه داده می شوند دقت کنید؛ زیرا بعضی فقط صفحه نمایش را نشان می دهند و در مقابل لیست هایی نیز هستند که نصف شاسی گوشی را دارند. این که کدام یک را خریداری می کنید بستگی به این دارد که چقدر دنبال چیزهای پیچیده‌تری از گوشی خود باشید.

به عنوان مثال اگر فقط صفحه نمایش بخرید، ذوب شدن چسب با استفاده از گرمکن یا سشوار کار شما را راه می اندازد؛ اما اگر یک کیت صفحه نمایش جایگزین که شامل نیمی از بدنه گوشی است، خریداری کنید، نیاز به انتقال قطعات از بدنه قدیمی به بدنه تعویضی خواهید داشت.

ابزار جایگزینی صفحه نمایش تلفن همراه

ابزار جایگزینی که به طور معمول لازم خواهید داشت، به شرح زیر است:

پیچ‌گوشتی‌های کوچک

درایورهای مینی تورکس

موچین پلاستیکی

گُوه‌های پلاستیکی

مضراب گیتار یا plectrum

شما همچنین باید:

موچین خمیده

چاقوی دقیق یا کاتر مخصوص صنایع دستی

سشوار یا وسیله‌ای برای گرم کردن

این ابزارها برای باز کردن کیس لازم هستند. برای شروع هرگونه مؤلفه ای را که مانع از تعویض نمایشگر است، شل کنید. مثلا یک تلفن همراه دارای پیچ های Torx در زیر باتری است که نیاز به باز شدن قبل از جداسازی صفحه دارند.

توجه داشته باشید هزینه کردن برای این ابزارها ضروری نیست و آنها را می توان نسبتاً ارزان تهیه کرد.

مبانی جایگزینی صفحه نمایش تلفن

مدل‌های مختلف تلفن همراه زیادی در بازار وجود دارد (چه نو و چه کارکرده) که ارائه یک راهنمای استاندارد برای تمام آنها را غیر ممکن می کند. علاوه بر این، برخی از مدل ها بدون ارسال آنها برای سازنده قابل تعمیر نیستند.

برای بررسی نحوه جایگزینی صفحه نمایش تلفن خاص خود به YouTube بروید. راهنماهای دقیق بسیاری درباره تعویض دستگاه ها پیدا خواهید کرد.

بیشتر تلفن های هوشمند در اصل از چندین لایه از قطعات تشکیل شده اند. برای تعویض صفحه نمایش شیشه ای باید هر لایه را با دقت جدا کرد.

معمولاً از این روش برای جایگزینی صفحه نمایش تلفن هوشمند پیروی می شود:

تلفن را باز کنید

صفحه نمایش را بردارید

چسب را تعویض کنید

صفحه نمایش جدید را متناسب با گوشی تنظیم کنید

از اتصال صحیح کابل مطمئن شوید

و در ادامه دستورالعمل را بخوانید تا نحوه نصب صفحه نمایش تعویض تلفن هوشمند را یاد بگیرید.

مرحله 1: تلفن را باز کنید

برای شروع (در صورت امکان) جلد عقب باتری را جدا کرده و مشخص کنید که پیچ های Torx (یا استانداردی) که ممکن است پنهان شده باشد، باز شوند. در زیر برچسب ها و در کنار پورت های USB را جستجو کنید. در صورت داشتن وسیله ای با سلول قابل جابجایی، ممکن است پیچ هایی در حفره باتری پیدا کنید.

تلفن را با استفاده از اهرم و قطعه قطعه جدا کرده و پیچ های اضافی را باز کنید.

مراقب کابل ها و اتصال آنها باشید؛ زیرا عدم توجه دقیق به اتصالات، مشکلاتی را در انتها به وجود خواهد آورد. برای این کار از تیغه پلاستیکی تخت یا پلاکت استفاده کنید.

این موارد اغلب از طریق لایه های مختلف سخت‌افزار داخل گوشی مشاهده می شوند. کابل های گوشی ظریف هستند و به راحتی شکسته می شوند. باید مراقب باشید؛ زیرا آسیب دیدن اینها می تواند روند ترمیم را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

مرحله 2: صفحه را حذف کنید

در حال حاضر شما باید جلوی گوشی را خالی و صفحه نمایش شیشه ای آماده ای برای خارج کردن داشته باشید. چسب را با تفنگ گرما نرم کنید.

از طرف دیگر می توانید مدتی گوشی را در جای گرمی (مانند رادیاتور) بگذارید.

جاسازی نمایشگر تلفن همراه با فشار دست معمولاً دشوار نیست. با وارد آوردن فشار به سوراخ دوربین در قسمت شیشه ای، صفحه نمایش را به آرامی در جای خود قرار دهید.

همانطور که اشاره شد، برخی تعویض ها اساساً نیمی از بدنه تلفن را شامل می شوند.

در این حالت نیازی به حذف صفحه نمایش ندارید؛ اما باید اجزا (و حتی مادربرد) را از دستگاه آسیب دیده جدا و سوار بدنه جدید کنید.

مرحله 3: چسب را جایگزین کنید

رول‌های باریک چسب جایگزین را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد. نوارهای چسبنده دو طرفه را به اندازه شیارهای باریک 1 میلی متری برش دهید و سپس چسب را در جای شیشه به قاب گوشی بمالید.

مرحله 4: صفحه جدید را نصب کنید

پس از نصب چسب، نوارهای محافظ را از آن جدا کرده و شیشه را روی آن فشار دهید.

فشار را دقیقا در جایی که صفحه با چسب تنظیم شده و مطابقت دارد، اعمال کنید. مراقب باشید به وسط صفحه نمایش شیشه فشار نیاورید. نیروی بیش از حد می تواند حتی قوی‌ترین شیشه ها را نیز بشکند.

مرحله 5: مطمئن شوید اتصالات کابل صحیح نصب شده‌اند

اکنون زمان آن فرا رسیده اجزای تلفن را کنار هم قرار دهیم.

کابل های مربوط را دوباره وصل و در صورت لزوم آنها را قفل کنید. با بررسی این نکته که هیچ کابل یا پیچ دیگری از آن باقی نمانده است، قطعات را در قسمت‌های خاص خود قرار دهید. تلفن را تست کنید تا مشخص شود که روشن شده و درست کار می کند.

شما باید بتوانید بدون بستن پیچ های آخر، گوشی را روشن و عملکرد آن را بررسی کنید.

اگر قصد دارید از یک راهنمای ویدیویی استفاده کنید، قبل از شروع، آشنایی با مراحل آن را مرور کنید.

آیا صفحه نمایش تلفن جدید کار می‌کند؟

به یاد داشته باشید که صفحه نمایش لمسی دو هدف دارد: تعامل لمسی و نمایش سیستم عامل تلفن.

یک جایگزینی موفقیت آمیز، ظاهری جدید به تلفن شما می‌بخشد و اگر صفحه لمسی کار کند؛ یعنی این که به خوبی توانسته اید کار خود را انجام دهید.

با این حال، خرید قطعات از فروشندگان معتبر بسیار مهم است. اگر می خواهید صفحه تعویض شده گوشی شما داغ نکند، اطمینان حاصل کنید که قطعات مناسب گوشی خود را از نمایندگی های معتبر خریداری می کنید.

تعمیر تلفن هوشمند با موفقیت!

مطمئنا تعویض صفحه تلفن همراه ساده نیست؛ اما چیزی که حتما باید در نظر بگیرید این است که آیا قیمت آن مناسب است یا خیر.

دستگاه های مختلف از تولید کننده ای به تولیدکننده دیگر متفاوت هستند و هیچ قانون کلی و سریعی در این رابطه وجود ندارد؛ بنابراین باید مراحل ارائه شده در مورد هر گوشی به طور خاص و بادقت انجام شوند.

مهم‌تر از همه، در ابتدا و بدون انجام تحقیقات خاص در مورد دستگاه، به انجام چنین تعمیراتی دست نزنید و به مهارت نیز نخواهید رسید. راهنماهای ویدیویی مخصوصاً در این مورد مفید هستند. پس از آماده شدن کامل برای تعمیر، ابزارهای مناسب را در دست بگیرید و خود را غافلگیر کنید!

انتهای پیام/

کد خبر: 1030569

وب گردی

وب گردی