چگونه صفحه کلید خود را یک بار و برای همیشه تمیز کنید

کیبوردها به طور طبیعی کثیفند، اما مردم اغلب ازتمیز کردن آن ها غافل می شوند. با مطالعه این گزارش متوجه می شوید که چرا باید صفحه کلید خود را تمیز کرده و چگونه باید این کار را انجام دهید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آخرین باری که صفحه کلید خود را تمیز کردید، کی بود؟ بیایید بررسی کنیم که چرا باید صفحه کلید خود را تمیز کرده و چگونه به درستی این کار را انجام دهید.

چرا باید صفحه کلید خود را تمیز کنید

صفحه کلیدها پاک ترین اشیاء در خانه یا محل کار شما نیستند. بسیاری از خرده های میان وعده های شما راه خود را در بین کلیدها باز کرده و در زیر آنها قرار می گیرند. در نتیجه تنها نگه داشتن یک کیبورد به صورت وارونه نمیتواند برخی از این تکه های نامطبوع را خارج کند.

این خیلی بد است که صفحه کلید می تواند یک بندر ایمن برای میکروب ها باشد. طی تحقیقاتی که انجام شده 27٪ از صفحه کلیدها در دفاتر کار تعداد ATP 300 یا بالاتری میکروب دارند که به معنای «آلودگی بالای آنهاست».

وقتی افراد فضای دفتر خود را تمیز می کنند، اغلب صفحه کلید از زیر رادار فرار می کند و به این ترتیب میکروب ها می توانند آزادانه اطراف و روی کلیدها رشد کنند.

اقدامات احتیاطی عمومی هنگام تمیز کردن صفحه کلید

قبل از یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه کلید رایانه و از بین بردن تمام جرم های کثیف، اقدامات احتیاطی برای تمیز کردن صفحه کلید را یادآوری می کنیم.

1- صفحه کلید را از رایانه جدا کنید

اول از همه هنگام تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که هیچ صفحه ای از بین صفحه کلید عبور نمی کند. در حین تمیز کردن صفحه کلید آن را از رایانه خود جدا کنید ، زیرا این امر شما را از مشکلات الکتریکی و همچنین تایپ بی معنی به طور تصادفی برای دوستان خود در هنگام تمیز کردن، در امان نگه می دارد.

البته اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، انجام این کار کمی سخت تر است. به این ترتیب بهتر است قبل از تمیز کردن، لپ تاپ را خاموش کرده و آن را از شبکه جدا کنید.

2. صفحه کلید را روی یک سطح مناسب واژگون کنید

با حداقل تلاش می توانید از برخی از مشخصات بزرگتر از گرد و خاک خلاص شوید. صفحه کلید را روی یک سطل زباله یا سینک قرار داده و به شدت آن را تکان بدهید. این ترفند آسان قبل از شروع تمیز کردن مناسب ، ذرات بزرگ را بیرون بکشد.

3. کلیدها را با دقت خارج کنید

قبل از شروع کار باید کلیدهای موجود در صفحه کلید را بردارید؛ البته هنگام خارج کردن آنها مراقب باشید. اگر آنها را به سختی و با شدت خارج کنید، باعث بروز مشکلات بیشتر در صفحه کلید می شود که از کثیف بودن آن پردردسرتر است. اگر بخواهید، می توانید یک ابزار ویژه درآوردن کلید را امتحان کنید که کار را آسان تر می کند. ما برای این کار ابزار کیبورد WASD صفحه کلید Wire Keycap Puller را توصیه می کنیم.

چگونه یک صفحه کلید را تمیز کنیم

اکنون که اجزا را جدا کرده ایم چرا فقط صفحه کلید را تمیز کنید؛ زمان آن رسیده تا ضمن در نظر داشتن نکات ایمنی، ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه های مختلفی برای تمیز کردن وجود دارد، همه آنها را بخوانید و یکی از گزینه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

1. تمیز کردن گرد و غبار با انفجار هوای فشرده

یکی از محبوب ترین لوازم جانبی برای هرکسی که از گرد و غبار بر روی وسایل الکترونیکی خود متنفر باشد، کمپرسور هوای فشرده است که راهی مناسب برای خلاص شدن از شر هر نوع جرم و کثیفی است.

هوای فشرده همان چیزی است که لازم دارید. یک قوطی هوا که محتویات آن تحت فشار زیادی نگه داشته می شود. هنگامی که درپوش را در بالا فشار می دهید ، هوای فشرده بیرون می آید و گرد و غبار را در مقابل نازل منفجر می کند. این مورد برای جدا کردن خاک از وسایل الکترونیکی ، مانند خود رایانه ها استفاده می شود.

یکی از بهترین جنبه های هوای فشرده چگونگی سازگاری آنها با سایر اجزای سازنده است. این گلدان های فشرده شده Rosewill برای پاک کردن صفحه کلید عالی هستند ، اما می توانید از آن برای تمیز کردن سایر لوازم الکترونیکی مانند داخل کامپیوتر خود استفاده کنید.

البته تمیز کردن داخل کامپیوتر کار پیچیده تری نسبت به صفحه کلید است، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم که چک لیست تمیز کردن فنر را برای رایانه خود بخوانید تا از گرد و غبار کامل اطمینان حاصل شود.

2. از بین بردن کثیفی با تمیز کردن جرم های کیبورد

به نظر می رسد جرم آخرین چیزی است که می خواهید روی صفحه کلید داشته باشید اما تمیز کردن لکه های کثیف واقعا کمک می کند.

یک محصول خوب برای تمیز کردن کثیفی ها چیزی است که مقدار مناسبی چسبندگی داشته باشد. این چسبندگی باید به میزانی باشد که جرم ها و کثیفی ها را به خود جذب کند اما به صفحه کلید و دستان شما نچسبد و اثر و لکه ای از خود باقی نگذارد. آن را بر روی کلیدهای صفحه خود فشار داده و بالا بکشید تا همه جرم ها پاک شوند.

برای این امر «ColorCoral Cleaning Slime » یک نقطه شروع عالی برای یک مبتدی است. این محصول ارزان و آسان برای استفاده است و به دست شما را نمی چسبد. دارای عطر و رایحه لیمو است که باعث می شود تا بوی تازگی روی وسایل شما بماند. اگرچه در مقابل گرد و غبار جمع شده در زیر صفحه کلید موثر نخواهد بود ، برای تمیز کردن سریع و آسان سطح عالی است.

3. دستیابی به تمیز کردن عمیق با مالیدن الکل

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک صفحه کلید چسبنده را تمیز کنید ، هوای فشرده شده و ژل های تمیز کننده جرم گزینه های خوبی نیستند. در این بخش مالیدن الکل (از نظر علمی "الکل ایزوپروپیل") بهترین انتخاب برای تمیز کردن صفحه کلید است.

مالیدن الکل بهترین روش تمیز کردن صفحه کلید است. نوک یک گوش پاکن را درون مایع فرو کنید و کنار کلیدها بکشید. برای تمیز کردن کامل ممکن است شما نیاز به درآوردن هر کلید داشته باشید. به هر ترتیب، در حالی که استفاده از آن مثل هوا فشرده یا اسلایم آسان نیست ، بهترین روش برای گرد و خاک و چسبندگی های سرسخت است.

اگر به یک راه حل روشن و ساده نیاز دارید ، الکل ایزوپروپیل یک انتخاب عالی است. این ارزان ترین، موثر و مفیدترین راه برای تمیز کردن صفحه کلید است.

نحوه تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ

با کیبوردهای معمولی ، باز کردن کلیدها و تمیز کردن بین شکاف ها آنها آسان است. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که در آنها سیستمی تعبیه شده و تمیز کردنشان سخت تر باشد.

دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید کلیدها را خاموش کرده اید. ما به شما توصیه می کنیم چند کلید تست روی کلیدها انجام دهید. در عوض، دستورالعمل سازنده لپ تاپ را جستجو کنید تا ببینید که آیا توصیه ای در مورد تمیز کردن صفحه کلید دارند؟ اگر ندارند، بهتر است کلیدها را روشن کرده و ایمن بازی کنید.

پس از بررسی، لپ تاپ را خاموش کرده و آن را از منبع تغذیه جدا کنید. در صورت وجود دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. اگر این کار را ندارید ، برای خلاص شدن از ذرات بزرگتر و از الکل ایزوپروپیل برای لکه های سخت تر استفاده کنید.

همچنین می توانید لپ تاپ را وارونه کنید و به آن لرزید تا بتوانید خاک را بیرون بیاورید. این کار را بر روی یک سینک یا سطل انجام دهید تا همه گرد و غبارهایی که گیر افتاده اند را بیرون آورید.

تمیز کردن کلیدها و همچنین بهداشتی بودن ، یکی از نکات مهم در مورد رفع عیب کیبوردهای لپ تاپ معیوب است. اگر کلیدهای شما مانند گذشته کار نمی کنند، ارزش دارد این روش را امتحان کنید.

چگونه می توان صفحه کلید Mac را تمیز کرد

اگر می خواهید نحوه تمیز کردن صفحه کلید MacBook را یاد بگیرید، اپل دستورالعمل هایی در مورد چگونگی انجام این کار دارد. به طور خلاصه توصیه می شود برای تمیز کردن از رطوبت زیاد و اسپری های آئروسل استفاده کنند.

به همین ترتیب، بهتر است از توصیه هایی که در وب سایت ارائه می دهند استفاده کنید؛ پارچه ای را به آرامی خیس و آن را روی سطح صفحه کلید بکشید. در مورد لکه های کثیف خشک، با استفاده از نوک یک گوش پاک کن و الکل ایزوپروپیل بهتر موفق خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که گوش پاک کن قبل از تمیز کردن با الکل خیس نمی شود، در غیر این صورت آسیب های بیشتری به کیبورد وارد خواهید کرد.

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مکانیکی

با توجه به مکانیسم های پیچیده سوئیچ زیر هر کلید، صفحه کلیدهای مکانیکی می توانند کمی سخت تر از صفحه کلیدهای غشایی باشند. برای تمیز کردن ایده آل ، قبل از شروع ، یک پاک کننده کلید و مقداری الکل ایزوپروپیل را بگیرید.

ابتدا تمام کلیدهای صفحه را خاموش کنید. مراقب باشید ، اگر نمی توانید طرح دقیق کلیدها را به خاطر بیاورید ، بهتر است از آن عکس بگیرید یا تصویری از آن پیدا کنید تا بتوانید کلیدها را به درستی برگردانید. اگر این کار را نکنید ، تایپ کردن ممکن است کمی پیچیده شود!

سپس با گوش پاک کن الکلی به آرامی اطراف کلیدها و کلیدها را تمیز کنید. در صورت تمایل می توانید یک کاسه آب صابون گرم تهیه کرده و کلیدها را برای چند ساعت در آن بگذارید. فقط قبل از برگرداندن حتماً آنها را به درستی خشک کنید.

نشت، بزرگترین مشکل کیبوردهای مکانیکی است. اگر مایع را روی صفحه کلید مکانیکی خود می ریزید ، سعی کنید آن را کج نکنید، زیرا ممکن است موجب ریخته شدن داخل مکانیسم های کلیدی شود.

در عوض، کلیدهای صفحه را برداشته و مایعاتی را که در میان کلیدها پیدا کرده اید، به آرامی دور بریزید. پس از آن، تمیز کردن عمیق تر با الکل ایزوپروپیل را انجام دهید تا هرگونه چسبندگی از بین برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030570

وب گردی

وب گردی